OM det går vidare till ett vägguttag så är det en mellantråd som går vidare ned till uttaget (om jag tolkar bilden rätt), dessutom så ser det ut att sitta 3 trådar på varje anslutning, så det måste i så fall vara mer än ett uttag.
 
Då tolkar du bilden fel, brun = fas blå = nolla svart & grå = mellantrådar

3 anslutningar på en plint är inte OK
 
Jaaa, men här var ju blått mellantråd, åtminstonde på korsomkopplaren.
 
Bild 1 Blå = mellantråd
Bild 3 Blå = Nolla
 
Jag gissar att elnisse har använt slnag med fördragen kabel. Det verkar ligga en oanvänd kabel (gul/grön?) I dosan. Naturligtvis enkelt men inte proffsigt.
 
Kan ju vara kabel som är spikad ner till uttaget också!
 
tommib
Läs mitt inlägg #8.
Det är märkligt att det finns tre ledare i kopplingarna i tredje brytaren. Jag ser ingen vettig förklaring till det.

TS, kan du ta en bild så man ser hela installationen kring brytare 3, gärna även kopplingsdosan ovan brytaren.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.