Hej, förhoppningsvis kan någon här hjälpa mig med en fråga om tvättmaskiner.
vi har ett litet badrum där vi inte kan montera en maskin men det finns ett skåp precis utanför badrummet, vägg i vägg.
Jag hoppades att vi kunde använda vatten och avfall/avloppskoppling som finns direkt under handfatet via ett rör genom väggen
Jag vet att vi inte behöver en golvbrunn enligt säker vatten men vi kommer att ha vattentätt tråg på golvet under tvättmaskinen, vattenfelsbrytare samt larm.
Finns det något annat vi borde tänka på eller problem med denna idé? Vad behöver vi göra med ventilation eller el? Kan man göra ett hål i väggen på ett säkert satt, kanske med lutning?
Det finns en enkel bild som visar vad jag menar med layout och hur jag tänkte.
vi har ett litet badrum där vi inte kan montera en maskin men det finns ett skåp precis utanför badrummet, vägg i vägg.
Jag hoppades att vi kunde använda vatten och avfall/avloppskoppling som finns direkt under handfatet via ett rör genom väggen
Jag vet att vi inte behöver en golvbrunn enligt säker vatten men vi kommer att ha vattentätt tråg på golvet under tvättmaskinen, vattenfelsbrytare samt larm.
Finns det något annat vi borde tänka på eller problem med denna idé? Vad behöver vi göra med ventilation eller el? Kan man göra ett hål i väggen på ett säkert satt, kanske med lutning?
Det finns en enkel bild som visar vad jag menar med layout och hur jag tänkte.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Varför bör tvättmaskiner ej installeras över golvbrunn?
Vitvaror -
Demontera duschblandare, installera tvättmaskin
Vatten & Avlopp -
Kan jag installera stickkontakt dubbelt eluttag på detta? tvättmaskin
Vitvaror -
Olämpligt att installera ett vattenmätarskåp på yttervägg?
Vatten & Avlopp -
Vilket avstånd mellan tvättmaskin och bänkskåp?
Tvättstuga