1 353 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
installera begagnat vedsystem?
hej, funderade på att installera en calmar v33 +1000l ack tankar med laddomat och cirkpump från 1999! Är detta vansinne eller finns det nåt man ska tänka på och kolla efter som gör att man inte köper grisen i säcken!
bor i dag i 115kvm+75kvm källare. har själv 1000l ack-tankar så det blir 2000liter ack-tankar a 500liter
mvh. christian
bor i dag i 115kvm+75kvm källare. har själv 1000l ack-tankar så det blir 2000liter ack-tankar a 500liter
mvh. christian
Chansartat !
Det är med gamla pannor som med gamla bilar.Problemen kommer tidigare än om man köper nytt.Fördelen
med bilar är att man kan bogsera dem till verkstan.Med pannor och annan utrustning som innehåller vatten är det ju lite annorlunda.Läckage behagar ju uppträda när du startat upp eldningen och då är det ju som regel kallt.Mitt råd: Om du har pengarna,köp nytt !
Det är med gamla pannor som med gamla bilar.Problemen kommer tidigare än om man köper nytt.Fördelen
med bilar är att man kan bogsera dem till verkstan.Med pannor och annan utrustning som innehåller vatten är det ju lite annorlunda.Läckage behagar ju uppträda när du startat upp eldningen och då är det ju som regel kallt.Mitt råd: Om du har pengarna,köp nytt !
Jag har stoppat in en begagnad v 33 och det funkar klockrent . Men jag tror att man far mycket for pengarna om du ar lite handig och gor det sjalv. Dom problemen jag har upplevt ar att om man har for fint kluven ved vill det bakpuffa och det rycker in lite nar man fyller pa. annars ar jag mycket nojd med min begagnade v 33 -00
Klicka här för att svara