Hej,
Jag är nybliven ägare till en Robomow RC306 och söker lite installationstips.Har bla annat problem med dom ställen där det är relativt litet avstånd (en dryg meter) mellan avgränsningskablarna, roboten åker fram o tillbaka ett antal gånger innan den s.a.s hittar ut.Programmering av delzoner har jag inte heller lyckats fullt ut med.
Vore också intressant att höra om någon har fått support via Robomow egen support linje ?
Teodor F

Hej.
Programmering av delzoner kan bara göras via appen, men den har ofta kontakt bekymmer, jag har en sådan själv och det är rena lotteriet om den fungerar eller och det är viktigt att du stänger av den helt annars får du installera den på nytt varje gång.
När det gäller trånga passager så titta på sidan 20 och gör exakt som det står och korsa inga kablar samt vänd öarna som på bilderna , så kan det fungera
Ingen support via deras linje, blev hänvisad till åf som hjälper till så gott de kan, men verkar svikta i utbildningen

Tack för ditt svar Åke.Jag har provat enligt mallen på s20 men tyvärr det fungerade.Appen fungerar ibland,men den är opålitlig fungerar ibland.Supporten via Robomovs hemsida är obefintlig,har fortfarande efter 6v inte fått något svar.
Åf gör som du säger, så gott de kan,men,men

Hej teo löste du ditt problem? Har samma problem med en tarm som är ca 1,5m bred och 7m lång. När klipparen skall hem evighetsloopar den runt där inne.

Tacksam för tips har bara testat lägga slingan som vanligt.

Teodor F skrev:
Tack för ditt svar Åke.Jag har provat enligt mallen på s20 men tyvärr det fungerade.Appen fungerar ibland,men den är opålitlig fungerar ibland.Supporten via Robomovs hemsida är obefintlig,har fortfarande efter 6v inte fått något svar.
Åf gör som du säger, så gott de kan,men,men

Hej Kirz,nej tyvärr jag har inte hittat någon lösning på smala passager,jag får utesluta vissa delar av vårt gräs för att där klippa med en handjagare !

Ok får bli samma sak för mig känns det som.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.