För va 5 års sen installerade vi en kamin.
Vi anlitande en installatör som gjorde jobbet
Och besiktningen.
för ett par veckor sedan bytte vi golv och för att kunna flytta kaminen så lyftes rökröret ca 3-5 cm
För att sedan sänkas ner på kaminen igen.
Min fråga är: kan man elda i den nu eller måste man göra en ny besiktning?
fråga nummer 2
efter lyftet av kaminen så fick vi en takläcka,
Vatten hade runnit in i fogen runt röret på taket, se bild…. Är detta korrekt tätning av skorstenen ?
Enl andra jag pratat med så ska det sitta en gummistos. Kan man kräva att installatören
Tar på sig detta ?
Vi anlitande en installatör som gjorde jobbet
Och besiktningen.
för ett par veckor sedan bytte vi golv och för att kunna flytta kaminen så lyftes rökröret ca 3-5 cm
För att sedan sänkas ner på kaminen igen.
Min fråga är: kan man elda i den nu eller måste man göra en ny besiktning?
fråga nummer 2
efter lyftet av kaminen så fick vi en takläcka,
Vatten hade runnit in i fogen runt röret på taket, se bild…. Är detta korrekt tätning av skorstenen ?
Enl andra jag pratat med så ska det sitta en gummistos. Kan man kräva att installatören
Tar på sig detta ?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Du behöver inte göra någon ny besiktning.
5 år sedan installation.
Tja, jag tycker nog faktiskt att du bara köper ut en patron med tätningsmassa själv och trycker dit.
Det är liksom inte installatörens fel att du lyft skorstenen några cm.
I teorin kanske det kan anses vara 10 års utförandegaranti på detta, men det finns så många om och men här att jag nog anser att det hela är ditt eget ansvar nu.
5 år sedan installation.
Tja, jag tycker nog faktiskt att du bara köper ut en patron med tätningsmassa själv och trycker dit.
I teorin kanske det kan anses vara 10 års utförandegaranti på detta, men det finns så många om och men här att jag nog anser att det hela är ditt eget ansvar nu.
Mikael_L skrev:
5 år sedan installation.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Mikael_L skrev:
5 år sedan installation.
Klicka här för att svara