Hej.

Hur funkar det, ser det på diverse badhus och skulle själv vilja ha det.
Måste man bygga med luftspalt då? kommer bli mot innerväggar.
Duger vanligt tegel+bruk?

Har även ett kaminrör i bakre delen av rummet(tvärs igenom) som ska byggas in bakom teglet, ingen som sitter på vilka regler som gäller när man ska göra det?
 
Det jag har hört är att det går åt betydligt mer effekt att få värme i en sådan bastu och att badhusen har på detta sätt är att de kör aggregaten i så många timmar ändå att en uppvärmnings tid på 1-2tim inte spelar någon roll.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.