Ouppbyggt snedtak i badrum med synliga takbjälkar och kutterspån som isolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Orenoverat innertak i badrum med synliga takstolar och reglar samt kutterspån som isolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Orenoverat badrumstak med synliga träbjälkar och spår av isolering, bredvid ett fönster med utsikt mot trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

hejhej!
Jag har en utmaning, att ordna innertaket i badrummet.
Golvet är just nu färdig, reglat 30-30 och faktiskt återanvänt kutterspånet som isolering. Badrummet är på övervåningen. Som ni ser på bilderna är det snedtak.
Jag kommer flytspackla golvet samt lägga klinker. Väggarna ska byggas enligt säker vatten (har gjort det förut) och kaklas.
Taket tänkte jag att ni skulle få hjälpa mig med, duschen är under snedtaket. I lilla badrummet nere har jag gipsat vitmålad tak.
Har ni något förslag på hur jag kommer vidare? Behövs det extra reglar mellan takstolarna som har nästan 1,4m mellanrum?
 
Ja, med det takstolsavståndet behövs tätare regling. Alt bör det gå att slå på råspont av grövre tjocklek.
Men, är det vanligt spacklat gipstak du tänker dig, eller vad?
 
Oldboy Oldboy skrev:
Ja, med det takstolsavståndet behövs tätare regling. Alt bör det gå att slå på råspont av grövre tjocklek.
Men, är det vanligt spacklat gipstak du tänker dig, eller vad?
Tänkte också att regla mellan. Och använda glespanel att skruva gipset på.
Ja helt vanligt spacklad gipstak, slätt och fint med spottar.
Känns som att det är en ok lösning.
Tänkte isolera med cellulosaisolering, förra ägaren har använt sten/gullfiber.
 
Så, vad är det du vill ha hjälp med?
Låter som du har en rätt klar idé om vad/hur det ska bli.
 
känns som jag tänker rätt, bara att börja regla
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.