Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
hejhej!
Jag har en utmaning, att ordna innertaket i badrummet.
Golvet är just nu färdig, reglat 30-30 och faktiskt återanvänt kutterspånet som isolering. Badrummet är på övervåningen. Som ni ser på bilderna är det snedtak.
Jag kommer flytspackla golvet samt lägga klinker. Väggarna ska byggas enligt säker vatten (har gjort det förut) och kaklas.
Taket tänkte jag att ni skulle få hjälpa mig med, duschen är under snedtaket. I lilla badrummet nere har jag gipsat vitmålad tak.
Har ni något förslag på hur jag kommer vidare? Behövs det extra reglar mellan takstolarna som har nästan 1,4m mellanrum?
Tänkte också att regla mellan. Och använda glespanel att skruva gipset på.Oldboy skrev:
Ja helt vanligt spacklad gipstak, slätt och fint med spottar.
Känns som att det är en ok lösning.
Tänkte isolera med cellulosaisolering, förra ägaren har använt sten/gullfiber.
Klicka här för att svara