Ventilen ser så ut, men tror att de valt fel ventil, satt likadana i taket också. Vi har samma höjd på frånluft i badrummet intill, ser exakt likadant ut förutom att ventilen är av korrekt modell där.K krambriw skrev:
Vi har tilluft i taket i all rum (bahco luftvärmesystem med ftx).
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 119 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 119 inlägg
I 100 år gamla lägenheter där badrummet har tillkommit i efterhand så förekommer det att det finns en lågt sittande tilluft i badrummet kombinerat med högt sittande frånluft. Kan det vara något liknande i ditt fall att den som konstruerade FTX-systemet gjorde det på något ovanligt sätt?
T.ex. därför att dörren är tät i stället för att ha en ventilationsspringa över/under dörren (normalt numera).
Jag tror att det är viktigt att du verkligen kommer underfund med hur ditt ventilationssystem fungerar, vad som är tilluft, frånluft och hur kanalerna går. Annars är det nog stor risk för att du förr eller senare gör något som förstör det.
T.ex. därför att dörren är tät i stället för att ha en ventilationsspringa över/under dörren (normalt numera).
Jag tror att det är viktigt att du verkligen kommer underfund med hur ditt ventilationssystem fungerar, vad som är tilluft, frånluft och hur kanalerna går. Annars är det nog stor risk för att du förr eller senare gör något som förstör det.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden