Hej,

Jag har pluggat elementslingan som gick till övervåningen pga ombyggnad. Nu när jag skulle dra igång cirkpumpen för att få lite värme på nedervåningen händer inget alls..

Nu är jag onekligen ingen rörmokare men jag tycker att det borde ciruklera i den andra slingan ändå?!?!

Kolla in skissen.

Tack på förhand!

• radiatorsystem.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Men vart sitter ditt expansionskärl? Inte på vinden får vi hoppas :wow:

Nej det finns inte där.. har märkt att det börjat droppa lite från det dock.. sitter ovanför pannan.. trycket är 1 bar tror jag på mätaren så det borde inte vara så illa.. försöker jag lufta elementen så kommer det vatten så jag vet inte vad jag missat. :D

Hör du att den går/blir varm? Jag vet att min hade fastnat efter en sommar och fick hjälpa den igång .

Det är inte så att du har ett enrörs system? Då sitter radiatorerna i serie.

Hej,

Tja det tickar och bubblar lite när man slår igång cirken med tillhörande shunt men det märks att den inte trycker.står mer och bara går.. Jag luftade utgående rör som är pluggat tills det började rinna och då kände man att det blev fyllt med varmt vatten.

Ja det ett enrörssystem på det viset att utgående drar iväg ut åt ett håll i huset och returen kommer från andra sidan av huset.. (en ring längs väggarna) dock så är ju varje element bypassat så vattnet flödar även när det är avstängt..

Vad på bifogad bild bör jag..hmm försöka få igång och hur?

• shunt.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.