Hej !Är det någon som har erfarenhet av dessa Ikeas vitvaror ?* Nutid OV9 Varmluftsugn med porylytisk rengöring.* Framtid MWC6 Kombimikrovågsugn med varmluft.* Framtid HIN4S induktionshäll med slidefunktion.* Nutid HI560 fläktkåpa.* Renlig DW60 integrerad diskmaskin.Anledningen till frågan är att vi funderar på att köra en hel paketlösning från Ikea.Tacksam för svar !

Jag har för mig att ikea använder Whirlpool som sitt märke.
Rätta mig om jag har fel.
Om det är bra eller dåligt vet jag inte.

Vi köpte Nutid OV9 och är väldigt missnöja. Framför allt med ljudet! Den låter förfärligt. Den är plastig och temperaturen går till max 250 grader.

Ikeas kundservice är dessutom under all kritik.

Det finns oräkneliga inlägg på det här forumet angående Whirlpool, och det jag läst hittills är inte smickrande.
Gör en sökning på Whirlpool och bilda dig en egen uppfattning.

Vi täkte först köpa rubbet på IKEA, men så gick jag inom en vitvarufirma för att kolla läget. Om jag köper allt där får jag ca 20% i rabatt och då hamnar jag ca 4000 kr högre än på IKEA. Då får jag t ex utragsskenor i ugnen och en hel den andra finesser/funktioner som jag ej får på IKEA.
Allt går att integrera i IKEAs stommar och diskmaskinen får IKEAs front, samma som resten av köket.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.