7 046 läst ·
7 svar
7k läst
7 svar
IKEAs skjutdörrar
Ser att man kan köpa IKEAs skjutdörrar styckvis, kostar under 300 styck:
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60160316/
Antar att man skulle kunna bygga egna skjutdörrslösningar med dessa? är ju ett bra pris för en skjutdörr även om tak/golv skena saknas och även profiler runt dörren måste man ha. Någon som byggt sin egen lösning vha IKEAs dörrar? Vart hittar man passande beslag/skenor?
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60160316/
Antar att man skulle kunna bygga egna skjutdörrslösningar med dessa? är ju ett bra pris för en skjutdörr även om tak/golv skena saknas och även profiler runt dörren måste man ha. Någon som byggt sin egen lösning vha IKEAs dörrar? Vart hittar man passande beslag/skenor?
Jag tror att "Elgå" har skenorna med i paketet till stommen.
Själv skall jag bygga av pax-serien då denna har skenorna löst. Har inte kommit till detaljerna ännu men det ser ut att gå hyfsat enkelt.
Faktum har också en lösning med skjutdörrar numera som man kan köpa löst.
Habo beslag har lösa paket för egen konstruktion av skjutdörrar och då kan man använda i princip vad man vill (MDF, gamla spegeldörrar, ikea-dörrar m.m).
Själv skall jag bygga av pax-serien då denna har skenorna löst. Har inte kommit till detaljerna ännu men det ser ut att gå hyfsat enkelt.
Faktum har också en lösning med skjutdörrar numera som man kan köpa löst.
Habo beslag har lösa paket för egen konstruktion av skjutdörrar och då kan man använda i princip vad man vill (MDF, gamla spegeldörrar, ikea-dörrar m.m).
Kan säga att det lyxigaste hittils (som jag inte fick OK på) var skjutdörrsbeslag för glas från Theofils + härdat+ frostat glas i dörrarna.
Kom på nu att jag har några gamla Elfa-dörrar och skenor över, kanske skall använda dessa lite kreativt. Nackdelen är att dörrarna vilar på listen nedtill och inte hänger i skenan i taket, tyckte de spårade ur för ofta.
Kom på nu att jag har några gamla Elfa-dörrar och skenor över, kanske skall använda dessa lite kreativt. Nackdelen är att dörrarna vilar på listen nedtill och inte hänger i skenan i taket, tyckte de spårade ur för ofta.
Jo Tundra golvet har IKEA slutat sälja, jag behövde ett paket till när jag la mina golv, deras kundtjänst lyckades hitta ett på ett varuhus norrut och skickade det kostnadsfrit till mig så att jag skulle få ihop golvet..bra service!
Klicka här för att svara