SOS!
Har bestämt oss för att köpa IKEA`s kök Nexus. Vi behöver ett högskåp för att få upp diskmaskinen i bra arbetshöjd, inte hittat någon sådan lösning hos dom.Har någon en bra idè? Kan man köpa högskåpet hos någon annan köksleverantör och använda IKEA dörrar och inredning? Kanske kan man plocka ihop IKEAstommar till ett sådant skåp, någon som vet?

Prata med en köksplanerare hos IKEA. De har en lösning, men den finnns inte "dokumenterad", utan planeraren ska kunna ge dig besked om vilka skåp som behövs och hur man går till väga.

/alacs

Ang just diskmaskin i arbetshöjd, så har inte heller t ex Marbodal ett speciellt skåp för upphöjd diskmaskin. Utan man sätter täcksidor på diskmaskinen. Däremot har de ett underskåp som nog är speciellt för upphöjda diskmaskiner. Kanske har IKEA också det så?

Köp ett högskåp, sätt en lucka längst ner, diskmaskinen över och sen en lucka längst upp.

70+70+70=210 har inte IKEA högskåp som är 210 höga?

Kolla på Epoqs sortiment, deras stommar är identiska med Ikeas.

Kolla även in Epoqs lucka "Edge" i ek, samma stuk som Nexus och i mitt tycke bättre. Epoq har också träfärgade stommar till skillnad från Ikea. Träfärgade stommar är enligt mig ett måste i ett kök med träluckor.

Ta det bästa från respektive tillverkare/leverantör (Epoq/Ikea) är mitt tips!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.