Hej. Jag har finkammat snart hela internet för att fat reda på vad det är för kamin jag har. Den är enligt tidigare ägare installerad 2012.

Jag hittar ingen märkning sånär som en varningstext på tyska innanför luckan.

Är det någon här som kan knäcka nöten?
Med vänlig hälsning, Niklas

• Svart hörnplacering kamin med glasdörr och ved, utan synliga märken, installeras i rum med tegelvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle ringa bygglovsavdelningen på kommunen och fråga om dom har några papper från bygganmälan/färdiganmälan.
Jag skulle i steg två kolla med sotaren.

N Nidao skrev:
Hej. Jag har finkammat snart hela internet för att fat reda på vad det är för kamin jag har. Den är enligt tidigare ägare installerad 2012.

Den ser ut att komma från bauhaus eller liknande, typ nån Mysen variant. Har du kollat på baksidan? Det följer med ett klistermärke med typuppgifter som brukar klistras nedtill på baksidan av kaminen eller slängas i soptunnan.

N Nidao skrev:

Hej. Jag tror du ska googla på: Eldkraft, Eldorado Panorama Penta. Dansa runt på deras sida, klicka på allt ( sidan är lite rörig/krånglig). Jag är i precis samma situation, har letat runt efter info på min kamin ( sök på "Penta spisen) så hittar du min förfrågan. Det är formen på våra spisar som går igen på deras. Min är säkert mycket äldre än din, kanske är därför man inte hittar nått. Lycka till i ditt sökande

Haha, Google lens funkar ju, men just i detta fallet visste jag vilken det var eftersom jag letar rökvändarplatta till en likadan..

Hittade någonsin namnet på denna kamin? Har en exakt likadan som någon installerat för 10-15 år sedan.

• Svart kamin med glaslucka och mässingshandtag placerad i ett hörn av ett rum med trägolv och ljusmålade väggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.