Byggahus.se
En "riktig" butik alltså, inte nätbutik...
 
närmsta VVS butik
 
byggvaruhusen har ibland en liten tub,typ 100g
 
Har kollat på Bauhaus/K-rauta men de hade inget. Comfortbutiken brukar ha en hel del men det blev för sent för att gå dit, nytt försök senare.
 
Nja det behöver antagligen inte vara just Locher antar jag, men det är det man hör talas om här och där :) Skall kolla in de du länkar till! Skall användas till klämringskopplingar...funkar med detta också?
 
Behöver du smörja dom? Alla behöver man inte smörja.
Men det fungerar bra till det med iaf, inte mycket som behövs.
 
Unipak är ju samma i stort sett lite hårdare bara...
 
Det tätar lite extra har jag läst så det kan väl inte skada. Tack för kommentarerna!
 
  • Gilla
Engdan77 och 1 till
  • Laddar…
VSH aka man INTE smörja. Då frångår man monteringsanvisning och VSH ger inga garantier. Har haft denna diskussion med en VSH säljare och det var glasklart där. Så använder du VSH ska du INTE ha smörja.

Ang. Unipak som märke är de bra, vi använder dock Locher då den levererar och vi är nöjda med den.
 
Gillar inte unipakens(locherpasta)har fått två tuber med bakexplosion/sömmen på tuben släpper.Är ju så skönt att få en redig klick locher i skrevet på jobb brallan.Vid båda tillfällen har jag suttit på knä och smörjt kopplingar sedan när jag reser mig...Men va f_n!


mvh
 
Redigerat:
sj6 skrev:
VSH aka man INTE smörja. Då frångår man monteringsanvisning och VSH ger inga garantier. Har haft denna diskussion med en VSH säljare och det var glasklart där. Så använder du VSH ska du INTE ha smörja.

Ang. Unipak som märke är de bra, vi använder dock Locher då den levererar och vi är nöjda med den.
Ska kolla vilka kopplingar jag har, skulle tro att det är blandat...lite köpt på Bauhaus, lite köpt på badrumsbutiken och lite här och där.
 
Kan mycket möjligt vara VSH på Bauhaus. Står på den lilla släta kanten på muttern isåfall.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.