Har fått ett litet problem med mitt vatten. Vattnade gräsmattan häromdagen i ett par timmar så pumpen fick jobba lite väl mycket för på kvällen märkte jag att den bara pumpa in vatten men slog aldrig av vid 4 bar som den bör göra så fick slå av strömbrytaren till slut.

Kompressorn är tyvärr utlånad så kan inte kolla om det är dåligt med luft i tanken just nu.

Började pilla på skruvarna för att ställa ner avslaget men tror jag har rört till allting nu :-P
Vilken är det man ska skruva på för påslag och vilken för avslag igentligen?

• 1370698101976.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skruven i mitten är frånslagstryck (stopptryck) och den i kanten ställer differenstrycket dvs hur mycket lägre än stopptrycket tillslaget ska ske. Vrid ner difftrycket mot - så är det lättare att vara säker på att man inte skruvat bort sig, ställ sen in skruv P så att pumpen stannar där du vill. Kan vara bra att ställa upp så att den inte stannar alls först och sen backa neråt med pumpen igång. Därefter ställa difftrycket så att starten sker vid det tryck som önskas vrid mot + för större skillnad och - för mindre.

Börja alltså med att få till rätt frånslag med skruven i mitten och ställ sen tillslaget med andra skruven.

• Gilla
corre
  • Laddar…
Tackar för svaret :-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.