Hej!
Jag har en gammal KGK kompressor som går bra förutom att luften släpps direkt ifrån avluftningen på tryckströmbrytaren när kompressorn är fylld.
Det är en Danfoss PSU 9B som inte tillverkas längre och avluftingsventilen, nedåt vänster i bilden verkar inte gå att få tag i hellre. Förutom att köpa en ny brytare (kostar mer än kompressorn är värt) kan man laga den? Tänkte fråga om nån har erfarenhet innan jag plockar isär den.
Jag har en gammal KGK kompressor som går bra förutom att luften släpps direkt ifrån avluftningen på tryckströmbrytaren när kompressorn är fylld.
Det är en Danfoss PSU 9B som inte tillverkas längre och avluftingsventilen, nedåt vänster i bilden verkar inte gå att få tag i hellre. Förutom att köpa en ny brytare (kostar mer än kompressorn är värt) kan man laga den? Tänkte fråga om nån har erfarenhet innan jag plockar isär den.
Låter lite som om du har problem med backventilen.L lostinsweden skrev:Hej!
Kan du inte fixa fler foton på hela kompressorn och anslutningarna?
Z
Inte den finaste kompressor men den går.J jonaszett skrev:
Luften läcker från ventilen vid tryckströmbrytaren. Från vad jag har läst så är det en avlastningsventil/avluftningsventil.
Den ser ju "liiiiite" ledsen ut men frågan är om den läker vid tryckströmbrytaren hela tiden.L lostinsweden skrev:
Prova om du får upp lite tryck i tanken att bryta strömmen så att motorn stannar.
Läker det då är det backventilen som är otät.
Z
Klicka här för att svara