Hej! Jag har en timmerstuga på 6,5x6,5m oinredd 2 rum med sovloft och jag funderar på att sälja den då den inte används. Den är i mkt bra skick, står på plintar och i anslutning till väg. Vad vore rimligt att begära för den tror ni? Tacksam för tips!!

• Oinredd timmerstuga på plintar i grönskande miljö, 6,5x6,5 meter med 2 rum och sovloft.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite tråkigt svar, men det vet bara marknaden. Titta på liknande försäljningar i närområdet så får du nog en idé om värdet.

Vad finns mer på tomten? Hela fastigheten kanske är mer värd om den står kvar än att sälja delar av den.

S Stefan1972 skrev:
Vad finns mer på tomten? Hela fastigheten kanske är mer värd om den står kvar än att sälja delar av den.
Nej vi har timmerhus så att vi klarar oss på gården. Det här står mitt i hästhagen, så det blir aldrig använt. :)

Staffans2000
Min högst amatörmässiga gissning är att värdet är noll och intet. Dvs. Den som plockar ner den och kör iväg den, betalar med sin tid.

Staffans

• Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
Är stommen i gott skick och insidan är rensad så att den är lätt att plocka ned finns det absolut ett värde.

50000 är ett rimligt startpris.

Dock är det viktigare än annars att man har tur att hitta en köpare eller helst två...

En ny timmerstomme är inte gratis.

/ATW

Beror också på var i landet den står.
Jag sålde en betydligt ”sämre” stomme 2006 för 50.000. ( I dalarna)

Så din kan vara värd 100.000

Lägg in en annons på blocket och kolla marknaden.

//AA

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.