Hej, Har detta cementrör i trädgården som jag inte vill ha kvar. Började med att gräva runtom i tron att jag skulle gräva upp det, men det var djupare än jag trodde. Så plan B är nu att bara ta sönder toppen och sen täcka med jord/gräsmatta. Men hur gör man sönder ett sånt här enklast, utan avancerade/dyra verktyg?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Eller så gör du något trevligt av det, jag gjorde en eldstad av det jag har.
Hur gjorde du? Mina står på backen o är 140cm i diam, 60 höga. Skulle vara förträffligt att få ner i bärbara delar. Testat bilmaskin idag men tycker att det tar en evighet. Då borde väl inte slägga gå lättare eller?
Jo vi lyckades att slå sönder med hjälp av en rejäl slägga. Gick mycket enklare än vi trott. Men vet ju inte ifall det är pga det var gamla rör🙃
Det är hårt och kan vara armering i. Det blir att bila upp ett spår på ca 10 centimeters bredd ner till den nivå du vill ha. Sen går det skapligt att med slägga att få bort bitar, men dom kommer att falla ner i brunnen. Ska brunnen vara kvar så blir det knepigare. Att bara slå direkt är inget bra, håller stenhårt, blir lika som ett ägg, går inte att krossa mellan fingarna på topparna.Anna Elver skrev:
Klicka här för att svara