1 945 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Hur strukturera elcentral
Hur bör strukturen i en elcentral se ut? Skall ha alternativt förbereda för installation av smarthouse och tänkte en Hager FW 180 modulers (800mm bred).
Sätter man alla dvärgbrytare och jfb samlat och dimmrar och andra aktorer samlat?
Är det smartare med en högre central ist för en bred?
Sätter man alla dvärgbrytare och jfb samlat och dimmrar och andra aktorer samlat?
Är det smartare med en högre central ist för en bred?
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Det vanliga är att hålla isär skyddsutrustningen och aktorerna ja.
Jag föredrar breda centraler då dessa ofta har plats för fler grupper (rör), åtminstone brukar dessa sitta i över- och underkant men inte på sidan.
Kör själv ett FW om jag minns serierna rätt, i så fall ett FW62, men hade inte klagat om det var ett FW43 (om nu ett sådant finns) men det hade varit för svårt att få in för mig.
/U
Jag föredrar breda centraler då dessa ofta har plats för fler grupper (rör), åtminstone brukar dessa sitta i över- och underkant men inte på sidan.
Kör själv ett FW om jag minns serierna rätt, i så fall ett FW62, men hade inte klagat om det var ett FW43 (om nu ett sådant finns) men det hade varit för svårt att få in för mig.
/U
Medlem
· kronoberg
· 1 528 inlägg
När jag gick kursen KNX så var det bästa att ha mycket luft runt prylarna eller sätta det långt ner.
Klicka här för att svara