Ska låna min sons garage under vintern för att förvara våran sommarbil där.
Dock är det ett kallgarage med möss. :(
Hur ska vi gardera oss mot dem? Vi börjar iaf med en kattlucka.
Vad mer?

Fråga Yrrol.

Enris lär vara ett bra sätt att hålla mössen borta.Sägs vara allt för sticksiga även för deras små fötter.Lägg ris runt bilen och stäng alla öppningar ni kan, så ingen mus kommer in i bilen.

Enris i all ära (lite bondepraktikan eller...?!), men det finns mössavskräckare (elektronik) som fungerar bra i bilen. Med tanke på vad söndergnagda elkablar i en bil kan kosta, så kan nog den investeringen vara välbetänkt med tanke på dina eventuella problem i garaget.

Kablar i bilen i all ära.
Men jag läste om söndertuggade kamremmar!

Kan inte så mycket om bilar, men sitter inte kamremmen inuti motorn? Du kanske menar fläktremmen?

Hissa upp bilen på 4 pallbockar som står i fat med vatten.... problemet löst!

• Gilla
Hybridnyckel
  • Laddar…
Dessa elektriska musskrämmare fungerar bara en kort tid. Mössen lär sig att det inte är farligt och finns det något ätbart, så går de in även där skrämmaren för oljud.

Enris funkar riktigt bra, oavsett om man tycker det är coolare med något nytt påfunt som är modernt, plastigt och dyrt. ;)
Har det lite här och var här hemma och där det ligger har jag inte sett så mycket som en muslort efter att det lagts på plats. Övriga ställen däremot..

Fällor fällor fällor, agna med nougat.

Protte

• Gilla
Lilla Yk och 1 till
  • Laddar…
Cenile skrev:
Kan inte så mycket om bilar, men sitter inte kamremmen inuti motorn? Du kanske menar fläktremmen?
Nej. Jag menar kamremmen. Den sitter inte inuti motorn. Den är placerat bakom en kåpa på sidan av motorn. Och det räcker med liten tugga för att motorn ska rasa.

Dessutom råkade jag ut själv en gång för tuggade bälten. Inte kul alls :(

prototypen skrev:
Fällor fällor fällor, agna med nougat.

Protte
Ja. Det verkar nog vara det enda rätta.

Redigerat:
In med bilen, in med katten men strunta i kattluckan. Inte många möss kvar där då....det eller en finnig femtonåring, gärna lönnfet med talsvårigheter, inte mycket mus kring dem så det kan ju också vara en lösning på problemet ;)

Sent from my GT-I9305N using Byggahus

Betesstationer (gift), men se till att de hamnar där mössen rör sig (som med fällor)

/Thomas
Sent from my GT-I9100 using Byggahus

gockemannen skrev:
... en finnig femtonåring, gärna lönnfet med talsvårigheter, inte mycket mus kring dem så det kan ju också vara en lösning på problemet ;)
/QUOTE]

Har du tid att komma då? ;)

Mitt svar var riktat till thomas33 ifall någon undrar (är ny på det här).

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.