Byggahus.se
Hej
Vet inte hur ni andra har det men när jag mailar min säljare så får jag vänta 3-5 dagar ibland får jag tom ringa upp för att få ett svar. Lämnade ett meddelande på torsdagen (idag måndag kväll) men ingen har ringt upp ännu. Dåligt.
När jag mailar så förväntar jag mig ett svar senast dagen efter.
Hur tycker ni och hur har era säljare funkat?

Det funkade kanon ända fram tills avtalet var påskivet men nu......

Jobbar själv med service och sälj, får man mail och sitter på sitt kontor så svarar man omedelbart på detta och har man inte svaret på kundens fråga så skriver man det å ber att få återkomma. Finns det ingen seviceminded människa kvar ?? :surprised:
 
Hej!

Vi har skrivit avtal med Sjödalshus och vår säljare svarar på mail dagen efter oftast. Ringer vi svarar han direkt om det är före 21.00.

 
Din erfarenhet av LBhus är tyvärr den som den jag hade (dock med en säljare i Stockholm) när vi fortfarande pratade med LB. ::)

Nu valde vi att köpa hos Trivselhus, och det var mycket tack vare vår säljare som verkligen ställda upp för oss när det passade oss.
Detta förtsatta ven efter att vi hade skrivit på kontraktet. Om Lotta inte svara direkt, så svarar hon iallafall innan dagen är över.

Nu vet jag inte hur långt ni har kommit, men om ni inte har skrivit på än, så kan du jo bara tänka dig hur det blir när först han har säkrat signaturen.
Om du vill köpa LBhus ås kan du jo prata med en annan säljare.
Man skal ALDRIG belöna säljare för att vare lata! >:(

Lycka till med projektet!

/Jan
 
Hej!
Vet hur det är. Har haft samma problem med vår säljare ett tag. I början svarade han fort, men efter tag så blev det längre mellan svaren. Det kan berott på att han höll på att lura oss lite. Men efter 2-3 mail så fick vi till slut svar och bokade ett möte.

Nu är vi nöjda har fått det vi vill ha och det löste sig bra med allt. Men om ni inte är nöjda med er försäljare så be om en ny. Vi har också valt LB-Hus. ;)
 
Storspoven26 skrev:
Hej!
Vet hur det är. Har haft samma problem med vår säljare ett tag. I början svarade han fort, men efter tag så blev det längre mellan svaren. Det kan berott på att han höll på att lura oss lite. Men efter 2-3 mail så fick vi till slut svar och bokade ett möte.

Nu är vi nöjda har fått det vi vill ha och det löste sig bra med allt. Men om ni inte är nöjda med er försäljare så be om en ny. Vi har också valt LB-Hus. ;)
Om det är sådana problem med kommunikationerna innan avtalet skrivs på hur ska det bli efter?
Innan påskriften så är ni iallafall en attraktiv, blivande kund.
Efter så är ni bara ett problem som helst inte ska märkas mer, bara betala.
 
Visst, det är i och för sig sant. Men vi har nästan alltid kunnat nå försäljaren på telefon, utom när han sitter i möte mm. Mail kan man inte alltid räkna med att få svar på direkt. Som en dag var ute hos oss på vår tomt mm. Det kan vara att han mycket att göra med.

Efter våra turer så är vi i slutändan nöjda, med huset och vår försäljare som har varit väldigt tillmötesgående :)
 
Vår säljare svarar fortfarande på samtal och mail från oss, trots att vi flyttade in för 3 månader sedan och numera bara ringer och tjatar om en ram som inte kommit ännu. Han har varit lika snabb med att svara och återkomma under hela bygget - om bara ramen kom lika snabbt som hans svar skulle det vara helt perfekt.....
 
Vår lbhus säljare har varit lätt att nå än så länge iaf. vi får väl hoppas att fortsättningen blir lika bra, imorgon ska vi iväg och titta på ett ärlan (special) visningshus. kul att se vad dom gjort för special, vi har ju gjort en del ändringar i vårat..

Jonas
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.