907 läst ·
2 svar
907 läst
2 svar
Hur snabbt går det att sätta kakel?
Hej
Jag har anlitat ett företag för badrumsrenovering,
Under senaste två veckorna har de rivit ner allt och byggt upp vägg, tak fixat vatten och el. I tisdags kom kakelsättare och han på två och halv dagar har inte kommit ens halvvägs. Han säger att i bästa fal blir han färdig på onsdag nästa vecka!
Ska det verkligen ta 7 arbetsdagar eller 54 arbetstimmar att lägga 60x60 kakelplattor i en badrum som är 2x2 m?
Under senaste två veckorna har de rivit ner allt och byggt upp vägg, tak fixat vatten och el. I tisdags kom kakelsättare och han på två och halv dagar har inte kommit ens halvvägs. Han säger att i bästa fal blir han färdig på onsdag nästa vecka!
Ska det verkligen ta 7 arbetsdagar eller 54 arbetstimmar att lägga 60x60 kakelplattor i en badrum som är 2x2 m?
Lägg upp bilder på arbetet, det kan ta tid om det är mycket skärningar och fönster/dörrsmygar, dekorationer, kuvert skärning vid fall mm.C crniii skrev:Hej
Men visst låter det lite i överkant men det är lättare att bedöma med bilder..
Moderator
· Stockholm
· 56 238 inlägg
Stora plattor tar avsevärt mer tid. Men svårt att säga om detta är orimligt lång tid.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Danska modemagnaten bygger "fet" husbåt rekordsnabbt med svenska byggare – Grand Designs
Artikelkommentarer -
Går det att byta packning i huvudkranen.
Vatten & Avlopp -
Jättelitet badrum, går det att torka tvätt snabbt med avfuktare?
Tvättstuga -
Går det att måla innetak med försänkta skarvar på ett enkelt och snabbt sätt?
Tak & Vind -
Elkabel i badrum snabbt svar om det går
El