Hej 👋,

Vi har en öppning i väggen (se foto) och önskar få till det snyggt dvs med så få lister som möjligt. Visionen är att ha enbart smyg och ”fönsterbräda” och inte behöva sätta foder/lister runt - ja en avskalad och snygg lösning. Det ska alltså inte vara en fönsterruta i.
Går det att lösa? Och om det går , hur borde vi göra?
Tack på förhand

• Öppning i väggen med innervägg i fokus, omgiven av verktyg och växter. Ljuskälla hänger ovanför i ett rum utan foder eller lister.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vilken skiva är det på väggen nu och ska det bli gips sen och hur bred är öppningen.

N Nissegandhi skrev:
Vilken skiva är det på väggen nu och ska det bli gips sen och hur bred är öppningen.
tanken är att inte gipsa utan ’bara’ sätta in en ram i öppningen. Den är ca 180 cm bred och skivan är nån cm tjock lite porös sak- masonit kanske? Sjuttiotals hus

Jag förstår inte riktigt hur du vill ha det? Om du vill ha så lite krusiduller som möjligt så sätt gips längst insidan hålet och spacklat kanter och måla?

Köp MDF och såga till så den blir rätt bredd.

@
H Heippahej skrev:
Hej 👋,

Vi har en öppning i väggen (se foto) och önskar få till det snyggt dvs med så få lister som möjligt. Visionen är att ha enbart smyg och ”fönsterbräda” och inte behöva sätta foder/lister runt - ja en avskalad och snygg lösning. Det ska alltså inte vara en fönsterruta i.
Går det att lösa? Och om det går , hur borde vi göra?
Tack på förhand
Tja, vilken blir det? Marmor? Ek?

• Fönster med en marmorliknande fönsterkarm, inomhusväxter i förgrunden och utsikt mot ett snötäckt tak utanför.
    Skapa konto
  • Inredning med flera gröna växter och lampa i ett rum med stora fönster och vitmålade väggar.
    Skapa konto
  • Väggöppning med ekram visar rum med gröna växter och stora fönster, fönsterbräda med lampa.
    Skapa konto
  • Utsikt genom ett fönster mot ett rum med stora krukväxter och en glödlampa i taket, flera fönster släpper in naturligt ljus.
    Skapa konto
  • Gilla
Heippahej
  • Laddar…
tack för att ett illustrerat svar! Jag gillade det cleana i bilden med svart men att det då skulle vara i ek istället för just svart.

T TypRätt skrev:
Jag förstår inte riktigt hur du vill ha det? Om du vill ha så lite krusiduller som möjligt så sätt gips längst insidan hålet och spacklat kanter och måla?
Tack då vet jag att man kan göra så. Det är därför jag frågar - för att jag inte vet hur man kan göra det för en så avskalad look som möjligt

H Heippahej skrev:
tanken är att inte gipsa utan ’bara’ sätta in en ram i öppningen. Den är ca 180 cm bred och skivan är nån cm tjock lite porös sak- masonit kanske? Sjuttiotals hus
Ett tillägg: jag menar alltså att vi inte tänkt sätta nytt gips på själva väggen :) om rådet är att gipsa i själva hålet så kan vi förstås göra det

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.