Hej. Ska koppla in en ny diskho men har ingen aning om hur slangarna ska sitta, det var inte jag som tog bort den gamla nämligen.

Avloppsrör under diskbänk och lösa vattenanslutningsslangar för diskho på hylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
L-Bror
Ser inte bilden :-(

Hej, ska koppla in en ny diskho men har ingen aning om hur slangarna ska sitta, var nämligen inte med när dom tog bort den gamla. Det ska även kopplas in diskmaskin, någon som kan hjälpa mig utifrån bilden?

Under-sink area with disconnected pipes and fittings for a sink and dishwasher installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

L-Bror L-Bror skrev:
Ser inte bilden :(
Nu ska den synas

Spola varmt och kallt vatten länge i badrummet och känn om något rör blir varmare eller kallare. Inte säkert det funkar, men värt att testa.

M Mike the Spike skrev:
Spola varmt och kallt vatten länge i badrummet och känn om något rör blir varmare eller kallare. Inte säkert det funkar, men värt att testa.
Okej, alltså jag är helt okunnig på detta jag vet inte ens hur man ska sätta rören som ligger ner

Alx182 Alx182 skrev:
Okej, alltså jag är helt okunnig på detta jag vet inte ens hur man ska sätta rören som ligger ner
Då kanske ni ska anlita en rörmokare.

Den stora kopplingen är diskmaskin, varm/kall brukar vara märkt på kranen, så är rören märkta är det lätt annars chansa på dessa 50/50 på att det blir rätt.

Varmt är till vänster på blandaren. Man brukar sätta av rören likadant men det ska man inte lita på till 100%. Men eftersom du har slanganslutning så är det ju lätt att skifta om det blir fel.

M MarcusGust skrev:
Den stora kopplingen är diskmaskin, varm/kall brukar vara märkt på kranen, så är rören märkta är det lätt annars chansa på dessa 50/50 på att det blir rätt.
Den ena har en röd remsa så jag gissar att den är för varm vatten, jag vet bara inte hur dom ska sitta, ska man använda båda rören i golvet? Tack för svar

Ja, du behöver använda båda rören i golvet om du vill ha både varmt och kallt vatten i kranen.

useless useless skrev:
Ja, du behöver använda båda rören i golvet om du vill ha både varmt och kallt vatten i kranen.
Tack, jag får försöka pussla ihop detta på något sätt

Ja båda rören i golvet måste användas, det ena är kallvatten och det andra varm. Bör vara som lordi säger, koppla vänstra röret på röd/vänster på Blandaren och högra röret på höger slang och kom ihåg avloppet till diskmaskinen

M MarcusGust skrev:
Ja båda rören i golvet måste användas, det ena är kallvatten och det andra varm. Bör vara som lordi säger, koppla vänstra röret på röd/vänster på Blandaren och högra röret på höger slang och kom ihåg avloppet till diskmaskinen
Japo, ska försöka lösa detta, tack för svar

• Gilla
MarcusGust
  • Laddar…
Sätt ventiler på rören så blir det enklare i framtiden när du ska byta blandare eller fixa något annat.

• Gilla
Alx182
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.