Ska byta innerdörrar i min lägenhet. Dom är galet fula. Men kan och vill inte byta hela dörrkarmen utan tänker bara byta dörrbladet. Hur sjutton ska jag veta vilka som passar? Måtten på dörrarna är ju jätte dåligt specificerade och det är en djungel. Mina mått är dom nedan och gångjärnen är såna man klickar i ser det ut som. Någon som är duktig på sånt här?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är en modern dörr. Det ska inte vara några problem att hitta nya dörrar som passar.
Text från Bauhaus:
Måtten på alla standarddörrar baseras på ett modulsystem om jämna decimeter, där bredd skrivs före höjd till exempel 10×21.
Modulmåttet avser hålet i väggen.
Karmens yttermått är ca 10 mm mindre på bredd och höjd.
Detta för att kunna justera och dreva (isolera) mellan karm och vägg.
Text från Bauhaus:
Måtten på alla standarddörrar baseras på ett modulsystem om jämna decimeter, där bredd skrivs före höjd till exempel 10×21.
Modulmåttet avser hålet i väggen.
Karmens yttermått är ca 10 mm mindre på bredd och höjd.
Detta för att kunna justera och dreva (isolera) mellan karm och vägg.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 610 inlägg
Hu! Dessa osnygga moderna dörrar med snäppgångjärn av plast.
De har som sagt standardmått idag. Mät dina och åk till byggfirman och jämför om du är osäker.
Det framgick inte om du bor i hyresrätt. I så fall kan hyresvärden ha synpunkter.
De har som sagt standardmått idag. Mät dina och åk till byggfirman och jämför om du är osäker.
Det framgick inte om du bor i hyresrätt. I så fall kan hyresvärden ha synpunkter.