Har byggt carport mot gaveln på ett ythus. Carporten är lite lägre och smalasre än uthuset. Skruvat TP20 på carporten och har köpt ståndplåtar för att fästa i uthusväggen och över carportens nock å tak.Hur fixar man bäst med ståndplåten precis över nocken på carporten? Sätter man ståndplåten från en sida där man låter plåten gå några cm över nocken och bockar den?

S saiko skrev:
Har byggt carport mot gaveln på ett ythus. Carporten är lite lägre och smalasre än uthuset. Skruvat TP20 på carporten och har köpt ståndplåtar för att fästa i uthusväggen och över carportens nock å tak.Hur fixar man bäst med ståndplåten precis över nocken på carporten? Sätter man ståndplåten från en sida där man låter plåten gå några cm över nocken och bockar den?
Dubbelfalsar ihop dom

Matti_75 Matti_75 skrev:
Dubbelfalsar ihop dom
Lite överkurs när allt annat bara är överlapp....
Jag hade bara klippt och klistrat på ett sådant tak, men lagt nock plåten hela vägen in till ståndplåten(över den)

• Gilla
Rickard. och 1 till
  • Laddar…
plåtrickard plåtrickard skrev:
Lite överkurs när allt annat bara är överlapp....
Jag hade bara klippt och klistrat på ett sådant tak, men lagt nock plåten hela vägen in till ståndplåten(över den)
Röd stuga under renovering, blå himmel, stegar, byggmaterial, utomhusarbete, grusgång, soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blev lite överlapp men bra tycker jag

• Gilla
plåtrickard
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.