Ska bygga spaljé/avskiljningsvägg på uteplatsen. Ska vara 180 cm hög och förankras i husvägg och gå ut vinkelrätt ca 1 meter. Nertill ska den ”sväva” 5 cm ovan betongplattorna, tänkte sätta på ett litet stödben i underkant längst ut som vilar mot plattorna. Men är orolig för att spaljén ”knäcks” eller viks vid påfrestning eftersom den bara är förankrad i husväggen. Några idéer för hur man löser det utan att behöva bryta upp betongplattorna, slå ner spett eller jobba med plintar?