Byggahus.se
Har på framsidan en sluttande gräsmatta som mer liknar en lerig jordplan med lite grön/gula strån här och var, speciellt när det regnat eller som nu smält bort snö. Hur går jag bäst tillväga för att göra detta till en gräsmatta igen? Räcker det med att toppdressa och stödså eller behöver man göra större ingrepp?

Den ser ju naturligtvis riktigt dålig ut nu när det inte hunnit vara något vårväder. Men även under sommaren så är det mest ogräs och annat än gräs, och stora ytor som det är jord framme som man ser på bilderna.

Mark i övergångsfas, gräs dör, lera, löv, isrester, tidig vår eller sen höst.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trädgård med smältande snö, trästaket, bar träd, träveranda och delvis grön gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Grillen Grillen skrev:
Har på framsidan en sluttande gräsmatta som mer liknar en lerig jordplan med lite grön/gula strån här och var, speciellt när det regnat eller som nu smält bort snö. Hur går jag bäst tillväga för att göra detta till en gräsmatta igen? Räcker det med att toppdressa och stödså eller behöver man göra större ingrepp?

Den ser ju naturligtvis riktigt dålig ut nu när det inte hunnit vara något vårväder. Men även under sommaren så är det mest ogräs och annat än gräs, och stora ytor som det är jord framme som man ser på bilderna.

[bild] [bild]
Stödså/gödsla och ev topdressa skulle jag säga - och se till att hålla fuktig medans gräset rotar sig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.