Hej!
Demonterat en blandare då jag ska renovera en del. Konstigt nog så satt det ingen avstängningsventil till vv och kv, fastigheten byggd för bara 10år sedan.
Men vi stängde av inkommande till lägenheten och nu vill jag slå på vattnet igen i väntan på att köket ska bli klart. Hur proppar jag dessa rör enklast?
PS: total lekman. Sysslar aldrig med sånt här annars.
Demonterat en blandare då jag ska renovera en del. Konstigt nog så satt det ingen avstängningsventil till vv och kv, fastigheten byggd för bara 10år sedan.
Men vi stängde av inkommande till lägenheten och nu vill jag slå på vattnet igen i väntan på att köket ska bli klart. Hur proppar jag dessa rör enklast?
PS: total lekman. Sysslar aldrig med sånt här annars.
Vad är det för dia på rören och fabrikat på muttern som ligger vid golvet? Ser ut som 15mm klämhylsa. Då köper du bara en ventil med klämringskoppling i samma dim som du har och förslagsvis av samma fabrikat som befintliga.
Jag satte på en sådan här i veckan när jag pluggade vårt kök. Fota den bef kopplingen bättre, mät den ut- och invändig och ta reda på vad det är för typ av rör (plast, kopppar?). Gå till bauhaus så hjälper dom dig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det som köps ska de skruvas på muttern? Alltså att jag lyfter upp muttern på röret tills den är högst upp likt bilden nedan och sedan skruvar man?
Hur säkerställer jag att inget vatten läcker ut på mutterns undersida där tummen är?
Hur säkerställer jag att inget vatten läcker ut på mutterns undersida där tummen är?
Det är LK:s kopplingsset.R RiKr skrev:
https://www.lksystems.se/sv/produkter/universal/klamringskopplingar/lk-kopplingsset-ax16-77747039/
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara