Hej, hur gör jag enklast för att få upp silen i kökvasken? Se bifogad bild. Finns ingen skruv att lossa på, inte heller något på undersidan som går att skruva på. Mitt bästa sätt att bekskriva det är att det sitter ett slags bleck direkt under silen, har försökt trycka på den med en liten skruvmejsel men inget som händer. Skall man kanske försöka skruva ut hela silen på något sätt? Det är fullt med goja under silen som orsakar lågt flöde, utan att ta bort silen är det riktigt svårt att rengöra. Tacksam för tips från proffsen!
Vi hade en liknande sil i en utslagsvask i garaget i vår förra boende (ingen skruv, men kunde inte bara lyftas bort). Om jag inte missminner mig skulle man först vrida på silen och sen lyfta den med något som stoppades ner i ett hål.
Vet ej om samma sort.
Vet ej om samma sort.
Plaströret sitter fast med hjälp av en skruv som skruvas uppifrån, från ett slags T-format bleck som sitter precis under silen. Jag lyckades lyfta ur silen rakt uppåt, allt var helt enkelt jättekletigt så det var svårt att rubba något. Problemet löst, stort tack grabbar!R roli skrev:
Klicka här för att svara