Byggahus.se

Hur mycket skulle du kunna tänka dig betala för att slippa annonser på Byggahus.se?

  • Inget

    158 Röster 90,8%
  • 39 kr/månad

    8 Röster 4,6%
  • 59 kr/månad

    3 Röster 1,7%
  • 79 kr/månad

    2 Röster 1,1%
  • 99 kr/månad

    2 Röster 1,1%
  • 119 kr/månad

    1 Röster 0,6%
  • Antal röster
    174
  • Omröstningen stängd .
Jag tror jag föredrar ekosystemet som det är. Dvs, jag drar mitt strå till stacken genom att producera oerhört genomtänkta och läsvärda inlägg och efter som det är svårt att direkt kapitalisera dessa, hur konstigt det än låter, så kompletteras ekosystemet med reklam som löser den biten.
 
  • Gilla
  • Haha
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
Om jag förstår det rätt står ett fåtal individer för en väldigt stor del av donationsintäkterna till exempelvis streamers. Skulle ett alternativ vara att ha en avgift för att slippa annonser som man bestämmer själv - säg mellan 9 och 999 kr i månaden. Nån som gjort en riktigt bra deal på nåt tack vare byggahus kanske är redo att bidra rejält medans andra inte tycker att det är värt lika mycket.

Man kan ju också ha bidrag där 9 kr bara är för att stödja sajten, men annonserna försvinner inte om du inte ger minst 50 kr t ex.
 
C
MathiasS MathiasS skrev:
Jag tror jag föredrar ekosystemet som det är. Dvs, jag drar mitt strå till stacken genom att producera oerhört genomtänkta och läsvärda inlägg och efter som det är svårt att direkt kapitalisera dessa, hur konstigt det än låter, så kompletteras ekosystemet med reklam som löser den biten.
He he, till skillnad mot en bokförfattare stoppar dock denna förläggare 100% av förtjänsten i fickan. ;)
 
A
Skulle inte betala någonting så länge era moderatorer beter sig så arrogant som de gör :rolleyes:
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
MultiMan
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
A
MultiMan MultiMan skrev:
[länk]

§ 7 Respektera våra moderatorer
Moderatorerna gör ett hästjobb när de upprätthåller ordningen i forumet, visa dem respekt. Synpunkter på moderering skickas via PM och läggs aldrig ut i forumet.
De frågade efter mina synpunkter här och jag delade med mig av dom.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Tänk på att ungefär hälften av ni som svarat är "aktiva" användare och därmed inte ser några annonser inne i forumtrådarna, bara runt omkring.

Och sedan har vi säkert några stycken (kanske många) som idag redan har någon slags annonsblockerare som gör att ni inte ser annonser av den anledningen.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
C cpalm skrev:
He he, till skillnad mot en bokförfattare stoppar dock denna förläggare 100% av förtjänsten i fickan. ;)
Nja, det är nästan sant, men vi tycker ju uppenbarligen att vi får något tillbaka också, även om det inte är pengar.
 
Jag tycker det är fantastiskt att ni lyckas omsätta 8 mille på reklamintäkter trots alla annonsblockerare där ute. Riktigt bra jobbat!

Det är lite lurigt med prenumerationer på småsummor då betalningsförmedlarna är riktiga utsugare med sina skyhöga avgifter. Ni kanske kan fördjupa samarbetet med utvalda företag (sponsorer) som blir extra exponerade?
 
MultiMan MultiMan skrev:
Jag vill påpeka att för 119kr så får du hela Youtube inklusive deras egna serier och filmer (Originals) SAMT Google Play Music/Youtube Music (blir ett och samma vid årsskiftet) som i sig motsvarar Spotify. Allt för 119kr. Därför har jag betalat detta sedan starten och tycker det är billigt.

Som tack för trogen tjänst fick alla prenumeranter dessutom en gratis Nest Mini för ett tag sedan, värde 600kr.

Personligen tycker jag att ni borde börja under 39kr.

Hursomhelst, hur mycket jag än gillar Byggahus så stör det mig att jämföra med Youtube Premium, som alltså är långt mycket mer än bara annonsfrihet.
Du har rätt, Youtube Premium är så mycket mer än bara annonsfritt, så det blir en dålig jämförelse.

Men det finns även andra exempel på sajter där man mot en summa slipper annonser som t.ex. Reddit Premium (för 5,99 USD per månad, men då får man också 700 virtuella coins som man kan ge bort till andra för att visa sin uppskattning) https://www.reddit.com/premium eller träningssajten Jogg.se där man för 300 kr per år kan välja bort annonser och få fler funktioner https://www.jogg.se/stjarnmedlem.
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Tänk på att ungefär hälften av ni som svarat är "aktiva" användare och därmed inte ser några annonser inne i forumtrådarna, bara runt omkring.

Och sedan har vi säkert några stycken (kanske många) som idag redan har någon slags annonsblockerare som gör att ni inte ser annonser av den anledningen.
Faktum är att jag har råkat ut för inaktiv-användare-reklam vid några tillfällen. Detta är inte alls störande.
 
Jag klickade på det lägsta (förutom noll) men tycker att 200 kr/år vore mer lagom.

För övrigt är ett bra sätt att slippa det mesta av reklamen att köra ett webläsarfönster som har lite minskad bredd.
Då ser man nästan ingen reklam.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.