Byggahus.se
Jag har också kört på ElitfönsterPåPlats. Allt inkluderat. Från fönsterbrädan hela vägen ut till yttervägg. (grundmålad utomhus, så egen färg behövs ju efteråt). Specialmått på alla 8 fönster jag köpte, då huset är 99år. Ca 81 fick jag betala.
Jag har bytt 3 fönster på egen hand innan, men tröttnade.
 
T
Som många säger så kör bygghemma stående rea! Jämför man deras "superpriser" med Prisjakt så hittar man 9/10 ggr bättre pris någon annanstans.
 
B BellaF skrev:
Hej Fredstah, när vi byggde år 2008, kunde jag inte beställa direkt från elitfönster. Blir superglad över att höra att de idag verkar ha ändrat sig och även säljer direkt till kund. Har du någon kontaktadress jag skulle kunna få så att jag kan lägga in beställning direkt från dem. Tack på förhand, vänligen Bella
Dom har en avdelning som heter "Elitfönster på plats" https://www.elitfonsterpaplats.se/, där hittar du snabbt hur du går vidare. Gick att beställa varje del för sig eller som totalentreprenad med en rad generösa garantier på montage och rubbet.
Det finns tyvärr ingen webbshop så ni kommer att behöva ha kontakt med en säljare. Men dom är mycket medvetna om att marknaden pressas ibland från vissa återförsäljare och kunde i mitt fall matcha priserna och faktiskt pressa ner dom ytterligare ;)
 
  • Gilla
BellaF
  • Laddar…
Köpte samma typ av Elitfönster som TS nämner från bygggrossen.se som hade lite bättre pris än bygghemma.se. Annars har jag handlat mycket på just bygghemma.se, ytterdörr och el-radiatorer mm.
 
K
Jag lyckades få 40% på Bygghemma när jag köpte, men då hade de redan 35% på kampanj. Ett tips är att ringa och prata med en säljare ofta kan man få 5% rabatt. Lyckades även få dem att matcha Bauhaus kampanjpris på takpannor.

Beställde väldigt mycket grejer på en gång, men de kändes absolut inte omöjliga. XL-bygg här kunde inte ge mer än någon enstaka procent och gick miste om affär på en kvarts miljon.
 
  • Gilla
ThePlayboy
  • Laddar…
K Kallebo skrev:
Jag lyckades få 40% på Bygghemma när jag köpte, men då hade de redan 35% på kampanj. Ett tips är att ringa och prata med en säljare ofta kan man få 5% rabatt. Lyckades även få dem att matcha Bauhaus kampanjpris på takpannor.

Beställde väldigt mycket grejer på en gång, men de kändes absolut inte omöjliga. XL-bygg här kunde inte ge mer än någon enstaka procent och gick miste om affär på en kvarts miljon.
Grattis då fick du kanske 5%, säger 5% för du kanske till och med gick back för deras rabatterade priser är oftast inte billigast.
Men det är precis detta dom lurar kunder på, du tror du fått dina fönster jätte billigt men i själva verket har du betalat normal pris.
Det positiva är att Bygghemmas falsk reor iallafall ligger bra till i pris, inte billigast men ofta ganska nära.

Frågar man om offerter på brädgårdar så kan jag garantera att man får bättre pris.
 
T twoody skrev:
Grattis då fick du kanske 5%, säger 5% för du kanske till och med gick back för deras rabatterade priser är oftast inte billigast.
Men det är precis detta dom lurar kunder på, du tror du fått dina fönster jätte billigt men i själva verket har du betalat normal pris.
Alla vet detta, lugna dig.
 
Appendix Appendix skrev:
Bygghemma är precis som du säger "alltid rea".
Förrutom bedrägligt dålig kundtjänst så är det fenomenet en varningsklocka (handlar inte kunder hos dem om de inte tror det är rea?)
Varning för Byggahemma. De två gånger jag beställt från dem har de lyckats skicka fel mått på varan. Första gången en dörr där de skickade 1 dm kortare rammått än jag beställt och andra gången då de skickade för korta syrénbuskar än vad som utlovats. Men de kompenserade med att skicka extra många plantor ("de kanske går att stapla på höjden" ;). Så tänk på det vad gäller Byggahemma. Jag har förmodligen haft otur men detta har aldrig tidigare hänt hos någon annan leverantör att jag fått varor med fel mått levererade.
 
Krilleman
Jag köper mina fönster hos min lokala XL-bygg. Samma ägare som bygghemma.se men jag får faktisk billigare priser i fysisk butik. Även fast dom hade varit lite dyrare så hade jag nog köpt dom där endå för att ha en enklare hantering vid eventuella reklamationer.

Har handlat ganska mycket där, kanske 150,000:- på sex år (endast som privatperson ska tilläggas). Så säljaren känner visserligen igen mig lite.
 
Hittepå-rabatter kör många med. Vad slutpriset landar på i kronor är det viktiga. När vi köpte våra elitfönster var bygghemma dyrast då vi tog in offerter. Beijer var billigast. Men viktigast är att be om några olika offerter och utifrån dem kan man förhandla lite till.
 
ThePlayboy ThePlayboy skrev:
Hej jag ska byta samtliga fönster plus altandörrar på min 1970talsvilla och har redan köpt ett par fönster ifrån Elitfönster som jag varit nöjd med.
Jag behöver drygt 7 fönster plus två altandörrar.
Fönsterna jag har och kollar på är Elitfönster Original trä/alu 3glas och samtliga öppningsbara plus spaltcentimeter.

Just nu kör både bygghemma och bygggrossen en 30% rabatt på listpriset som gäller augusti ut,
Vad har ni fått för rabatt när ni köpt ett gäng Elitfönster på en gång?
Är 25-30% bra rabatt eller brukar det finnas mer att hämta?

Tacksam för svar.

Med vänlig hälsning, CCB
Sitter i samma sits. Fick en rabatt på 30% hos optimera på elit. De hade då en rabatt på 25%.
 
Kompis köpte en trädgårdstraktor på Bygghemma.

Följande saker var fel:

Batteriet var dött.
Klippaggregatet var inte korrekt fastsatt.
Olja var inte påfylld.

Detta trots att Bygghemma som "Husqvarnapartner" ska göra en leveransservice och provköra maskiner innan.

Vid kontakt med bygghemma tog det flera veckor innan det i princip kom ett "vi kan inget göra".
Vännen åkte till deras servicebutik i Sollentuna och fick där de delar som saknades och ett nytt batteri. Men kan tänka mig hur illa det skulle vara om han inte bodde länet. Då hade han antagligen fortfarande itne kunnat använda sin trädgårdstraktor.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Bygghemmas överstrukna pris är ofta fabrikatörens rekommenderade försäljningspris.
Dock är ”rekommenderat försäljningspris” oftast en hittepå-grej från tillverkare/importör el. motsv. - ingen räknar med att få sälja till detta pris. Men förstås, GDSGD (går det så går det........)
 
Jag köpte ett gäng fönster (15 st) från Elitfönster för 6 år sedan. Listpriset var 145 500 kr. Offerterna varierade mellan 126 700 kr och 77000 kr (inkl frakt). Den bästa gav alltså 47 % rabatt. Jag har två Beijer bygg på nära avstånd, båda var återförsäljare till elitfönster men ändå skiljde priserna med över 15 000 kr. Så är lönar sig att fråga många, även de som ligger lite längre bort. XL-Bygg var dyrast.
 
  • Gilla
Jonasdzm och 1 till
  • Laddar…
Köpte sp fönster av bygghemma levererade innan midsommar med transportskador, verkligen jättekul efter en tillverkningstid först på 6v. nu 8v senare ett Mail att dom
Jobbar på att hämta det Skadade godset.

Ringt 4-5ggr samma + åtskilliga Mail svammel om att dom ska prioritera osv osv. Inget händer.

Hett tips planerar ni eller står mitt i en renovering/byggnation köp inte era saker hos bygghemma! I denna takten kanske jag har fönster innan snön faller med lite tur.

Jag ångrar nått grovt att jag köpte mina SP fönster av bygghemma. Sämre kundservice får man leta efter, bara läsa på trustpilot nu så ser man att dom inte klara att sköta en enda reklamation
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.