Byggahus.se

Hur många procent rabatt på Elitfönster?

1. ThePlayboy
    Medlem Nivå 1
    Hej jag ska byta samtliga fönster plus altandörrar på min 1970talsvilla och har redan köpt ett par fönster ifrån Elitfönster som jag varit nöjd med.
    Jag behöver drygt 7 fönster plus två altandörrar.
    Fönsterna jag har och kollar på är Elitfönster Original trä/alu 3glas och samtliga öppningsbara plus spaltcentimeter.

Just nu kör både bygghemma och bygggrossen en 30% rabatt på listpriset som gäller augusti ut,
    Vad har ni fått för rabatt när ni köpt ett gäng Elitfönster på en gång?
    Är 25-30% bra rabatt eller brukar det finnas mer att hämta?

Tacksam för svar.

Med vänlig hälsning, CCB

2. Demmpa
    Husägare · Nivå 22
    Bygghemmas totalpris är ca 1800kr dyrare än vad jag få ge på lokala byggvaruhuset för ett vändbart 11*13 & ett fast 5*13 fönster.
    Nu har jag/vi visserligen handlat en del byggmaterial på lokala byggvaruhuset senaste två åren.

3. P
    Medlem · Nivå 6
    Bygghemma och byggrossen har alltid typ 30% rea från ett påhittat listpris som av en händelse ligger ca 30% högre än andras ordinarie pris.
    Det är alltså ingen mening med att stressa att köpa.

4. Appendix
    Medlem · Nivå 12
    Bygghemma är precis som du säger "alltid rea".
    Förrutom bedrägligt dålig kundtjänst så är det fenomenet en varningsklocka (handlar inte kunder hos dem om de inte tror det är rea?)

• Laddar…
  5. Demmpa
    Husägare · Nivå 22
    Bygghemmas överstrukna pris är ofta fabrikatörens rekommenderade försäljningspris.

6. T
    Medlem · Nivå 13
    Bygghemma kör med fulspel med falska reor och tyvärr så samarbetar Byggahus med den sidan fast Byggahus ska vara ett konsumentforum, påpekat detta för Marlene flera gånger men total tystnad därifrån.

7. R
    Medlem Nivå 4
    Ett tips, jag tog offerter på totalt 9 fönster från elitfönster/outline

kbogross 55 ink frakt
    Bygghemma 57 ex frakt
    Lokala byggvaruhus 60-62

8. F
    Medlem · Nivå 19
    Inga problem att handla från Bygghemma jag har handlat där hur många gånger som helst. Gäller ju dock att ha koll på priserna och ofta kan man köpa till lägre priser om man tajmar in rea + har någon rabattkod.

Generellt är nog 7 fönster och 2 dörrar för lite för att få några större rabatter så förvänta dig inga underverk. Ev. kan du komma ner ytterligare 5% från Bygghemmas "reapris". Ta in offerter från några olika byggvaruhus, alla säljer ju Elitfönster.

• Laddar…
  9. K
    Medlem Nivå 6
    Köpte fönster till kåken o kollade på elit på någon hemsida när det var 50%rabbat, var som föregående talare inget att bry sig något större om när de blir liknande på en offert från byggvaruhusen woody/derome osv

10. H
    Medlem Nivå 10
    Kolla in på Elits hemsida om de har erbjudande på gång. Visserligen 10 år sedan vi bytte fönster, hade då 30% på Beijers. Kollade priserna hos flera återförsäljare.

11. dd88
    Medlem · Nivå 8
    43% på en offert som slutade på 250kkr (inkl hajompartier), 34% som slutade på 59kkr (exkl hajompartier)

Detta från Woody.

Ska tilläggas att vi köpt för några hundra tusen hos Bygghemma och aldrig haft några problem, snarare tvärtom. Ta hjälp av en säljare vid större ordrar

• Laddar…
  12. I
    Medlem Nivå 1
    Mitt fönsterbyte gick på 38000kr hos den lokala bygghandeln.
    Bygghemma skulle det ha kostat 44000kr med 30% rabatt.

13. K
    Medlem Nivå 1
    Tips är att du ber om offert från bygghemma då det troligen kommer upp över kostnaden de har som gräns för offert. De kan då ge ännu extra rabatt.

Ett annat tips är Sparfönster där vi köpte våra fönster. Förvånad över kvalitén för priset faktiskt. (spröjsade fönster) Men finns en poäng att köra vidare på samma fönster som resterande del av huset för att inte få för olika.

14. F
    Medlem Nivå 1
    Finns mer att hämta!

Kontakta elitfönster direkt och beställ via dom. Jag beställde allt måttbeställt till vårt hus och fick ca 36-37% rabatt på den totala produktkostnaden. Dom erbjuder även att mäta upp samtliga fönster och dörrar så att allt ansvar vilar på deras axlar.

• Laddar…
  15. B
    Medlem Nivå 3
    Hej Fredstah, när vi byggde år 2008, kunde jag inte beställa direkt från elitfönster. Blir superglad över att höra att de idag verkar ha ändrat sig och även säljer direkt till kund. Har du någon kontaktadress jag skulle kunna få så att jag kan lägga in beställning direkt från dem. Tack på förhand, vänligen Bella

• Laddar…