Byggahus.se
Snablis
S Sir Duke skrev:
En grej till:

De jag skrivit i sitt inkassobrev att om ärendet går vidare till domstol så har jag inte rätt till ROT-avdrag.

Kan det verkligen stämma??
Det kan "Hallå konsument" eller kronofogden svara på.
 
S Sir Duke skrev:
Hej alla!

Hade en rörmokare hemma pga stopp i avloppet.

Han vill nu ha betalt både för servicebil, för nedlagd restid och arbetstid, samt för arbetsmomenten (spolning, filmning och våtsugning). Dessutom hyra för våtdammsugaren.

Men alltså blir inte det dubbel och trippeldebitering?

Vad betyder ens servicebil?

Och för timpengen 900, sitter han bara på en stol och rullar tummarna då, och om han ska resa sig och göra något så blir det en separat tjänst som jag ska betala extra för?

Och hyra, vad f-n han hade sin egna dögamla garanterat avskrivna dammsugare som knappt funkade. Han hyr väl inte sina egna grejer, och jag köper ju honom inklusive vanlig utrustning som han behöver för att han ska kunna göra sitt jobb?

Eller vad är det man betalar för?

Hur hade ni reagerat, och formulerat någon invändning?

Tack på förhand!
Hej din snåle otacksamme djävel, så hade jag tänkt iaf. Men det är nog för att jag brukar få ta hand om andras skit som folk är för lata för att göra själva och sen tjurar över hur dyrt det blev. Ja men det var inte min skit heller!!!

Är man en jävla idiot och spolar ner vad som helst så att det blir stopp i avloppet, så får man väl lösa det själv eller fortsätta ha stopp i det! Pinsamt värre och sen gnälla över det!!

För du är väl inte helt kass som människa, klarar du inte av nånting själv?? Tror du att det behövs någon som helst jävla utbildning för att ta hand om ditt jävla skitproblem?
En högtryckstvätt, något som suger upp det som flyter omkring, räcker säkert med en wettexduk eller någon gammal handduk eller varför inte ett sugrör om du vill vara riktigt snål som bara du kan vara.
Se skitenkelt, du har säkert alla dom grejerna hemma eller så kanske du kan hitta någon som hyr ut det till dig så behöver du inte slösa på dina egna saker, har du testat ringa morsan?

För Rörmokaren är iaf inte din morsa som kommer och hjälper dig gratis så fort du ber om det och vi har inte gått någon specialkurs för att rensa avlopp, så vem som helst klarar av det, så väx upp!!!!

Fråga om priset innan om du inte tjänar tillräckligt mycket som skitstoppsavlopp-instruktör.

Går du förresten in på ica, tar en vara utan att kolla vad det kostar och sen väntar tills du ser priset på kvittot innan du börjar tjura om hur dyrt torka sig i röven-pappret var?
 
  • Haha
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
vvsavlopp vvsavlopp skrev:
Hej din snåle otacksamme djävel, så hade jag tänkt iaf. Men det är nog för att jag brukar få ta hand om andras skit som folk är för lata för att göra själva och sen tjurar över hur dyrt det blev. Ja men det var inte min skit heller!!!

Är man en jävla idiot och spolar ner vad som helst så att det blir stopp i avloppet, så får man väl lösa det själv eller fortsätta ha stopp i det! Pinsamt värre och sen gnälla över det!!

För du är väl inte helt kass som människa, klarar du inte av nånting själv?? Tror du att det behövs någon som helst jävla utbildning för att ta hand om ditt jävla skitproblem?
En högtryckstvätt, något som suger upp det som flyter omkring, räcker säkert med en wettexduk eller någon gammal handduk eller varför inte ett sugrör om du vill vara riktigt snål som bara du kan vara.
Se skitenkelt, du har säkert alla dom grejerna hemma eller så kanske du kan hitta någon som hyr ut det till dig så behöver du inte slösa på dina egna saker, har du testat ringa morsan?

För Rörmokaren är iaf inte din morsa som kommer och hjälper dig gratis så fort du ber om det och vi har inte gått någon specialkurs för att rensa avlopp, så vem som helst klarar av det, så väx upp!!!!

Fråga om priset innan om du inte tjänar tillräckligt mycket som skitstoppsavlopp-instruktör.

Går du förresten in på ica, tar en vara utan att kolla vad det kostar och sen väntar tills du ser priset på kvittot innan du börjar tjura om hur dyrt torka sig i röven-pappret var?
Här har vi en som behöver semester :crysmile:
 
  • Gilla
frasen_36 och 9 till
  • Laddar…
vvsavlopp vvsavlopp skrev:
Hej din snåle otacksamme djävel, så hade jag tänkt iaf. Men det är nog för att jag brukar få ta hand om andras skit som folk är för lata för att göra själva och sen tjurar över hur dyrt det blev. Ja men det var inte min skit heller!!!

Är man en jävla idiot och spolar ner vad som helst så att det blir stopp i avloppet, så får man väl lösa det själv eller fortsätta ha stopp i det! Pinsamt värre och sen gnälla över det!!

För du är väl inte helt kass som människa, klarar du inte av nånting själv?? Tror du att det behövs någon som helst jävla utbildning för att ta hand om ditt jävla skitproblem?
En högtryckstvätt, något som suger upp det som flyter omkring, räcker säkert med en wettexduk eller någon gammal handduk eller varför inte ett sugrör om du vill vara riktigt snål som bara du kan vara.
Se skitenkelt, du har säkert alla dom grejerna hemma eller så kanske du kan hitta någon som hyr ut det till dig så behöver du inte slösa på dina egna saker, har du testat ringa morsan?

För Rörmokaren är iaf inte din morsa som kommer och hjälper dig gratis så fort du ber om det och vi har inte gått någon specialkurs för att rensa avlopp, så vem som helst klarar av det, så väx upp!!!!

Fråga om priset innan om du inte tjänar tillräckligt mycket som skitstoppsavlopp-instruktör.

Går du förresten in på ica, tar en vara utan att kolla vad det kostar och sen väntar tills du ser priset på kvittot innan du börjar tjura om hur dyrt torka sig i röven-pappret var?
Du glömde signaturen:

"Mvh, Bitter VVSare som vet allt om att rensa avlopp men inget om att driva företag eller hantera kunder."
 
  • Gilla
Lilla ladhuset och 6 till
  • Laddar…
Siggelito3000 Siggelito3000 skrev:
Här har vi en som behöver semester :crysmile:
Semester hade man när man var anställd, försök ha det och driv ett företag.


M MartinP666 skrev:
Du glömde signaturen:

"Mvh, Bitter VVSare som vet allt om att rensa avlopp men inget om att driva företag eller hantera kunder."
Bara för att man skiter i badkaret så är det inte säkert att det löser sig.

Klart man lackar ur på bortskämda kunder som ena stunden prisar en för att man var snäll och hann med dom innan dagen var slut och hjälper dom och i nästa sekund går ut och hugger en i ryggen direkt på ett sådant här forum i jakten på alla ryggdunkningarna.

Så nej jag är ingen pk företagare som smeker er i motvind. Kastar ni skit så ska ni få se på skit.
 
Sorgligt att man tycker det är helt i sin ordning med att trippelfakturera där alla tjänster överlappar varandra..
 
  • Gilla
Bästerortarn och 3 till
  • Laddar…
vvsavlopp vvsavlopp skrev:
Semester hade man när man var anställd, försök ha det och driv ett företag.




Bara för att man skiter i badkaret så är det inte säkert att det löser sig.

Klart man lackar ur på bortskämda kunder som ena stunden prisar en för att man var snäll och hann med dom innan dagen var slut och hjälper dom och i nästa sekund går ut och hugger en i ryggen direkt på ett sådant här forum i jakten på alla ryggdunkningarna.

Så nej jag är ingen pk företagare som smeker er i motvind. Kastar ni skit så ska ni få se på skit.
Det är ju frivilligt att driva företag men att inte kunna ta semester är ju direkt dumt. Är det inte plånboken som styr?
 
  • Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
K kortis skrev:
Det är ju frivilligt att driva företag men att inte kunna ta semester är ju direkt dumt. Är det inte plånboken som styr?
Fakturerar man tredubbelt blir det kanske för dyrt att vara ledig
 
  • Gilla
  • Haha
Rslrsl och 4 till
  • Laddar…
K kortis skrev:
Det är ju frivilligt att driva företag men att inte kunna ta semester är ju direkt dumt. Är det inte plånboken som styr?
Mamma sa alltid, diskutera aldrig med idioter, dom tar dig ner till deras låga nivåer. Känner att någon borde ha varnat mig för att nivån här är bottenlös.
 
  • Gilla
  • Haha
Rslrsl och 1 till
  • Laddar…
vvsavlopp vvsavlopp skrev:
Mamma sa alltid, diskutera aldrig med idioter, dom tar dig ner till deras låga nivåer. Känner att någon borde ha varnat mig för att nivån här är bottenlös.
Jag tror du hjälpte till att sänka den lite extra. :cool:
 
  • Gilla
Rslrsl och 4 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Jag tror du hjälpte till att sänka den lite extra. :cool:
Tja var du härnere också, ja då var botten nådd.
 
Jag anlitade en spolbil hösten-20 å min scoutkårs vägnar när avloppet kom tillbaka upp i garaget.
På fakturan fanns endast två rader:
Grundavgift framkörning 360 kr
Högtrycksspolning / stickledning / samling 1480 kr
Summa 1840 kr plus 460 kr moms, totalt 2300 kr. Vi är inte ROT-berättigade.
Spolaren hade en otroligt fin hetvattenspolmaskin i sin bil, han höll på i kanske två timmar. Efter att inte lyckats lösa proppen gick vi ut och lyfte locket på gatubrunnen och han såg att vår backventil fastnat i stängt läge. Han skruvade loss den, kunde tyvärr inte laga den eftersom han saknade prylar till det, men löste stoppet. Jag skulle utan tvekan anlita den firman igen.
 
  • Gilla
Sir Duke och 1 till
  • Laddar…
janwide
S Sir Duke skrev:
En grej till:

De jag skrivit i sitt inkassobrev att om ärendet går vidare till domstol så har jag inte rätt till ROT-avdrag.

Kan det verkligen stämma??
Hello Sir.

Hur gick det med detta till slut?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.