Totte_S
Krossat tegel hade jag inte försökt packa alls i de säckarna. Har du otur så går den sönder efter en skyffel. Du behöver kraftigare säckar, tex av typen ikeas kassar eller säckar för trädgårdsavfall om du vill komma billigt undan. Finns annars särskilda säckar för byggavfall.

• Gilla
tensiden och 4 till
  • Laddar…
Har du kollat runt ifall någon vill hämta det som fylle?

K
S sheds skrev:
Alltså utan att dem spricker vid lastning och transport.

[länk]
1 liter

• Gilla
  • Wow
sheds och 1 till
  • Laddar…
Tror nog dom tål att fyllas med så mycket man orkar lyfta för hand……. Hur tänkte du hantera vikten?

S
Intet Intet skrev:
Har du kollat runt ifall någon vill hämta det som fylle?
Via annons, men det fanns inget intresse.

S
T Taxture skrev:
Tror nog dom tål att fyllas med så mycket man orkar lyfta för hand……. Hur tänkte du hantera vikten?
Tänkte mest packa ihop där det står och dra upp i container eller släp vid senare tillfälle.

S
Du behöver ju ngt i sitl med "bigbag", men där ingår väl hämtning i systemet. Har aldrig kollat hur det egentligen fungerar eller pris.

Vi fraktade bort 100 kvm betongpannor förra året. Beställde hit en lastbil med kranarm med skopa. Det var smidigt.

Hur mycket rör det sig om? De gånger jag gjort mig av med tegel har jag hyrt ett tippbart släp och fyllt den med skottkärra, inga säckar. Vattnat vid behov och sen kört det till tippen. De brukar ha gropar eller fack för såna byggnadsmassor.

S
H hempularen skrev:
Vi fraktade bort 100 kvm betongpannor förra året. Beställde hit en lastbil med kranarm med skopa. Det var smidigt.
Vad kostade det? Hur långt åkte dem?

S
Kapsyl Kapsyl skrev:
Hur mycket rör det sig om? De gånger jag gjort mig av med tegel har jag hyrt ett tippbart släp och fyllt den med skottkärra, inga säckar. Vattnat vid behov och sen kört det till tippen. De brukar ha gropar eller fack för såna byggnadsmassor.
Ett helt standardstort tak, men det är tyvärr mycket som har blivit krossat nu.

RoTe
S sheds skrev:
Ett helt standardstort tak, men det är tyvärr mycket som har blivit krossat nu.
Alltså byter man tak så kastar man ju pannorna rätt ner i en container, allt annat är bara dumsnålt.

• Gilla
snaggletooth
  • Laddar…
Mitt taktegel sålde jag på plats.
/W

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.