619 läst ·
3 svar
619 läst
3 svar
Hur måla insidan av glasskiosk till barn? Måla alla sidor av bräda?
Vi har byggt en liten glasskiosk/öppen lekstuga till våra barn. Vi har målat utsidan med täckfärg men funderar nu hur vi ska göra med insidan, måla med täckfärg även på insidan eller kommer det ruttna om man målar alla sidor av brädorna? Eller finns det någon annan färg som inte är lika stängande som vi kan måla insidan med, exempelvis lasyr? Hur skulle ni göra?
Hej
Nu är en glasskiosk ingen kritiskt byggnad ifall virket skulle ruttna några år i förtid. Antar att barnen ifråga hinner växa upp innnan det sker.
Jag skulle låta virket vara, möjligen olja in det, och sedan skruva fast en whiteboard så att barnen kan skriva sin egen meny/prislista för vilket sorts försäljning de leker för stunden.
Nu är en glasskiosk ingen kritiskt byggnad ifall virket skulle ruttna några år i förtid. Antar att barnen ifråga hinner växa upp innnan det sker.
Jag skulle låta virket vara, möjligen olja in det, och sedan skruva fast en whiteboard så att barnen kan skriva sin egen meny/prislista för vilket sorts försäljning de leker för stunden.
Jag skulle varken köpa lasyr eller olja, måla med den färg du redan har hemma, glasskiosken hinner nog inte ruttna av plastfärgen och skulle den göra det lär kanske både du och ungarna lär en nyttig läxa ifråga om färgval.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Svartmålad tegel på insidan av skorsten
Tak & Vind -
Måla fönsterbågar på insidan upp på fönsterglaset?
Färg, Måla & Tapetsera -
Hej! Jag har byggt ett nytt timmerhus som är målat med en öppen lasyr på utsidan. Jag undrar nu vad jag skall använda för färg på insidan.
Lösvirke & Timmerhus -
Bör man måla insidan på garaget?
Färg, Måla & Tapetsera -
Behöver man måla insidan av panelen på carport?
Färg, Måla & Tapetsera