Hur luftar man den typ av element? Kan inte lokalisera luftningsventilen.

IMG_6169.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_6174.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Sitter nog till vänster mot väggen.
Men behöver du lufta, den övre anslutningen med termostaten, fortsätter det röret uppåt inne i/bakom väggen?

Protte
 
Det sitter ingen ventil i "den stora muttern" där uppe. Det är bara ett rör in (bakom termostaten) och ett ut, syns på bilden
 
om röret upptill fortsätter uppåt så samlas luften där och du behöver inte lufta.

protte
 
Stäng termostaten och lossa på den löpande muttern mellan termostatventilen och radiatorn. Dra åt den igen när det börjar komma vatten.
 
kulle
Är du säker på att det är luft, kanske är ventilen som hängt sig.
Motionera piggen bakom termostaten
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.