(Den egentliga frågan kommer i nästa stycke. Hoppa dit om du vill.)
Jag erkänner min okunskap! Sedan vi flyttade till eget hus för drygt sju år sedan har jag lärt mig ett och annat, men hittills aldrig vågat mig på vattenrör. Hade folk som skulle ha monterat toastol och handfat men då det inte fanns någon regel i väggen att fästa handfatet i kunde de inte färdigställa. Nu har jag tagit upp hål från andra sidan väggen och skruvat dit en 145 mm regel och lyckats få upp handfatet. Det ska väl inte vara så svårt att få dit blandaren, tänkte jag, men där gick jag bet. Rören ur väggen är pluggade och jag lyckas inte skruva upp dem. Kanske är jag bara för klen, men jag är livrädd att slita loss något så att vattnet börjar spruta (när jag slår på det igen).
Det ser ut som om den översta lilla pluggen ska bort för att jag ska kunna skruva på slangarna till blandaren, men de sitter som berget. Det pyser lite grann när jag tar i men så fort jag släpper slutar det. Just nu använder jag två skiftnycklar. En för att hålla emot i näst översta sexkanten och en liten en för att dra loss. Borde jag hämta en Block nyckel så att jag får lite mer moment? VA-rör är väl gängade som vanliga rör, dvs man drar moturs för att lossa?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder