Byggahus.se
V Vedhuggarrn skrev:
Jag vet inte va jag ska säga mer än att det där är inte ok..
Kuvertskärning är fint om det görs riktigt, skickar med en bild hur mitt är. Dock lite ostädat..
det där hade jag varit nöjd med. Jättefint! 👌👌
 
  • Gilla
wernersson
  • Laddar…
Det är jag oxå😁 De är lite trixigare när man flyter om man ska 60x60 plattor och kuvertskärning men det är ju aldrig några problem att lösa!
 
Jag gråter mig till sömns ikväll för det finns sådana jävla klåpare i min närhet 🙈😪

Uselt utfört kuvertfall med fruktansvärt ojämna fogar och jag skulle ALDRIG acceptera detta !!!

Folien upp mellan plattorna har jag redan nämnt är totalt felaktigt utfört.

Nu ser man ju att det ser helt tokigt ut vid dörren också där folien ska vara uppvikt mot tröskeln och inte 1dm innanför där tröskeln hamnar.

Tröskeln måste numera specialbyggas så att insidan av den livar med gipsen på väggen så fuktskyddsfolien går rakt förbi utan några andra vinklar och vrår.

Ska se om jag kan hitta några bra bilder så du lättare förstår.
 
  • Gilla
  • Arg
kashieda och 5 till
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Jag gråter mig till sömns ikväll för det finns sådana jävla klåpare i min närhet 🙈😪

Uselt utfört kuvertfall med fruktansvärt ojämna fogar och jag skulle ALDRIG acceptera detta !!!

Folien upp mellan plattorna har jag redan nämnt är totalt felaktigt utfört.

Nu ser man ju att det ser helt tokigt ut vid dörren också där folien ska vara uppvikt mot tröskeln och inte 1dm innanför där tröskeln hamnar.

Tröskeln måste numera specialbyggas så att insidan av den livar med gipsen på väggen så fuktskyddsfolien går rakt förbi utan några andra vinklar och vrår.

Ska se om jag kan hitta några bra bilder så du lättare förstår.
Tack. Det med tröskeln fick jag påpeka för firman, då jag redan läst på kring det du nämner. De hade satt den mot gamla tröskeln 6cm innanför väggen och jag sa att det nog inte är rätt. Det var då de bara vek upp de sådär och sa att en snickare fixar det sen.
 
  • Wow
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Jag gråter mig till sömns ikväll för det finns sådana jävla klåpare i min närhet 🙈😪

Uselt utfört kuvertfall med fruktansvärt ojämna fogar och jag skulle ALDRIG acceptera detta !!!

Folien upp mellan plattorna har jag redan nämnt är totalt felaktigt utfört.

Nu ser man ju att det ser helt tokigt ut vid dörren också där folien ska vara uppvikt mot tröskeln och inte 1dm innanför där tröskeln hamnar.

Tröskeln måste numera specialbyggas så att insidan av den livar med gipsen på väggen så fuktskyddsfolien går rakt förbi utan några andra vinklar och vrår.

Ska se om jag kan hitta några bra bilder så du lättare förstår.
Jag uppskattar att det finns yrkesstolthet någonstans iaf. Hoppas du överdriver med att gråta dig till sömns, men vettigt att du reagerar 😃.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Ja det är faktiskt katastrof.. Lider med dig.. Med tanke på hur bra guider det finns till olika tätskikt så är det nästan fascinerande hur fel det går å få det..
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
D Drben88 skrev:
Tack. Det med tröskeln fick jag påpeka för firman, då jag redan läst på kring det du nämner. De hade satt den mot gamla tröskeln 6cm innanför väggen och jag sa att det nog inte är rätt. Det var då de bara vek upp de sådär och sa att en snickare fixar det sen.
Skrämmande att de har så dålig koll så jag hoppas verkligen att du bara skickar hem dem igen när de kommer imorgon och inte ens släpper in dem så de kan förändra någonting innan du får dit besiktningsman för detta ska de fan inte komma undan.

D Drben88 skrev:
Jag uppskattar att det finns yrkesstolthet någonstans iaf. Hoppas du överdriver med att gråta dig till sömns, men vettigt att du reagerar 😃.
Det gör jag väl lite grann men jag blir uppriktigt ledsen över att folk blir utsatta för sådana här klåpare ! 😢
 
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Skrämmande att de har så dålig koll så jag hoppas verkligen att du bara skickar hem dem igen när de kommer imorgon och inte ens släpper in dem så de kan förändra någonting innan du får dit besiktningsman för detta ska de fan inte komma undan.


Det gör jag väl lite grann men jag blir uppriktigt ledsen över att folk blir utsatta för sådana här klåpare ! 😢
Det tråkiga är att det även blir så att folk misstror oss som gör rätt och riktigt och tror att alla hantverkare är blodsugande klåpare osv osv..
 
  • Gilla
  • Ledsen
Kardan79 och 1 till
  • Laddar…
N
Alltså runt brunnen är det jätteilla, finns ju inte plats för fog.
Jag brukar inte gnälla på hantverkare, då jag är en själv.
Men detta kan du inte godkänna.
 
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Skrämmande att de har så dålig koll så jag hoppas verkligen att du bara skickar hem dem igen när de kommer imorgon och inte ens släpper in dem så de kan förändra någonting innan du får dit besiktningsman för detta ska de fan inte komma undan.


Det gör jag väl lite grann men jag blir uppriktigt ledsen över att folk blir utsatta för sådana här klåpare ! 😢
Men ok. För att vara helt 100 nu. Tar jag dit en besiktningsman så finns det inte en chans i världen att besiktningsmannen godkänner det där? Så jag kan tryggt ta in en sån och be firman stanna borta tills dess? Har ju inte betalt någonting än. Känner på tätskiktet på väggarna, det är ett antal ”mindre” luftfickor under det och lite öppet i vissa skarvar, nu är det duschzonen jag kollat.
 
Redigerat:
N
Ja, ta in en besiktningsman redan nu.
 
  • Gilla
  • Älska
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
Har du betalt något än så länge?
 
  • Gilla
Drben88
  • Laddar…
Ja, stoppa dom i dörren. Dom ska inte in innan en oberoende besiktningsman vart på plats..
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
M Mortsken skrev:
Har du betalt något än så länge?
Jag har inte betalt en krona ännu. Tur verkar det som :). 10 dagars betalning när arbetet är slutfört
 
  • Gilla
  • Älska
Dowser4711 och 3 till
  • Laddar…
D Drben88 skrev:
Jag har inte betalt en krona ännu. Tur verkar det som :). 10 dagars betalning när arbetet är slutfört
Ja, för mycket av materialet är nog bara att slänga.
 
  • Gilla
Drben88
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.