Hej jag har en luftvärmepump där vingen på inne delen inte följer med o svingar längre. Har hittat en lite skada / lossnat en liten plast bit på fästningen på den.
Har kollat med ett företag men de har hört av sig till Bosch som inte tillverkar vingen längre till den modellen jag har.
Nu undrar jag om någon har någon idé hur jag kan hemma laga det så den funkar.

• Inre del av luftvärmepump med en skadad vinge; liten plastbit har lossnat från fästet, vilket orsakar problem med vingens rörelse.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit Bosch luftvärmepump inomhusenhet med stillastående vingar och en grön indikatorlampa, monterad ovanför en dörr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tror inte det är Bosch som är ”tillverkare” men någon kanske vet vilket märke det är egentligen och om det då går att få tag på delar från tillverkaren.

Lite svårt att se hur infästningen ser ut och vilket slitage den får.

Jag har lagat vissa plasdetaljer med superlim och bakpulver. Man får steg för steg bygga material genom att först lägga en droppe superlim, strö på lite bakpulver, låta det härda (eventuellt med spray för att snabba på) och sen slipa till formen. Sen upprepa, omständigt men blir relativt hållbart. Biltema säljer helt ok lim med härdare på spray. Avsluta med ett tunt lager superlim utan att slipa om det ska vara glatt yta.

Är det möjligt är det ju bättre att exempelvis dra igenom en bult om det vara är en rund tapp som behövs.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.