225 läst ·
4 svar
225 läst
4 svar
Hur kan jag styra befintlig vattenburen golvvärme via mobilen enklast?
Jag har en sommarstuga (byggt 2015) med vattenburen golvvärme ifrån Thremotech som regleras med termostater sittande på väggarna.
Vi ställer ner temperaturen när vi inte är i stugan och höjer den samma när vi kommer dit. Dock är systemet trögt utan jag skulle vilja höja temperaturen dagen innan via mobilen.
Systemet är trådat med 24 v enligt bilderna.
Finns det något smart sett att byta ut dessa termostater till någon annan typ eller behöver jag köpa nytt system färdigt för wifi?
Vi ställer ner temperaturen när vi inte är i stugan och höjer den samma när vi kommer dit. Dock är systemet trögt utan jag skulle vilja höja temperaturen dagen innan via mobilen.
Systemet är trådat med 24 v enligt bilderna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Finns det något smart sett att byta ut dessa termostater till någon annan typ eller behöver jag köpa nytt system färdigt för wifi?
En (frånlufts)värmepump vill ha så jämnt flöde som möjligt på värmekretsen (radiatorer/golvvärme), blir flödet för lågt så blir det larm i värmepumpen och kompressorn stoppas.
Sen vill oftast en FLVP ha en lägsta frånluftstemperatur på ca 15⁰ för att kompressorn ska gå.
Sen vill oftast en FLVP ha en lägsta frånluftstemperatur på ca 15⁰ för att kompressorn ska gå.
Tack för rekommendationen, skall gå vidare med detta.Demmpa skrev:
Klicka här för att svara