2 788 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
Hur har du ställt in din vattenfelsbrytare?
Jag har precis installerat en vattenfelsbrytare, Leakomatic M3i. Funderar på hur jag ska ställa gränsväret för flödena.
Tänker mig något sånt här...
Bortaläge: 20 sek. Då kan man ha det även på nätterna och det funkar att gå upp och ta sig ett glas vatten eller spola på toan.
Hemmaläge: 20 minuter. Bör ju räcka till att ta en dusch även för våra tonåringar.
Vad har ni som haft är vattenfelsbrytare ett tag för erfarenheter?
Bortaläge: 20 sek. Då kan man ha det även på nätterna och det funkar att gå upp och ta sig ett glas vatten eller spola på toan.
Hemmaläge: 20 minuter. Bör ju räcka till att ta en dusch även för våra tonåringar.
Räcker 20 sekunder för att fylla toatanken?janwide skrev:
Kan inte säga annat änjanwide skrev:
Du kör aldrig exempelvis en vattenspridare kontinuerligt?
Produkter som diskuteras: "vattenspridare"
Vattenspridare
Vattenspridare, eller sprinklers, är oumbärliga verktyg för att bevara och befrämja trädgårdens växtlighet under de torra månaderna. Oavsett om du har ett litet grönområde, en stor gräsmatta, grönsaksland eller blomsterrabatter, så har
Läs mer
20 sek kan vara på gränsen för toan. När man har behov av mer vatten som till exempel för en vattenspridare eller att fylla en pool så finns det ett pausläge som man kan ställa på valfri tid.Alfredo skrev:
Har funderat på vattenfelsbrytare men har inte lyckats lösa hur en ska fungera med droppbevattningen i växthuset. Jag skulle egentligen vilja att den fungerar tvärt om, släpper igenom droppar men stänger av om ett rör eller en vattenslang spricker.
På min f.d. arbetsplats var det många vattenläckor, ofta var det armerade plastslangar som sprang läck på natten, när någon hade glömt att stänga av ventilen till kylvattnet på kvällen. Nästa morgon rann vattnet genom flera våningsplan och det behövdes omfattande arbete för torkning av utrymmen och golv, med torkapparater i dussintals rum under flera månader. Och sedan upprepades misstaget i samma labb av samma gubbe. Chefen sa att kostnaden skulle dras av från hans lön den här gången. Jag fick en läckage-vakt installerad i mitt labb, för jag var livrädd för läckage.janwide skrev:
Jag har precis installerat en vattenfelsbrytare, Leakomatic M3i. Funderar på hur jag ska ställa gränsväret för flödena.
En variant är att du sätter en avtappning för droppbevattningen innan vattenfelsbrytaren.T toolman77 skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden