janwide
Jag har precis installerat en vattenfelsbrytare, Leakomatic M3i. Funderar på hur jag ska ställa gränsväret för flödena.
Tänker mig något sånt här...
Bortaläge: 20 sek. Då kan man ha det även på nätterna och det funkar att gå upp och ta sig ett glas vatten eller spola på toan.
Hemmaläge: 20 minuter. Bör ju räcka till att ta en dusch även för våra tonåringar.
Vad har ni som haft är vattenfelsbrytare ett tag för erfarenheter?

janwide janwide skrev:
Bortaläge: 20 sek. Då kan man ha det även på nätterna och det funkar att gå upp och ta sig ett glas vatten eller spola på toan.
Räcker 20 sekunder för att fylla toatanken?

janwide janwide skrev:
Hemmaläge: 20 minuter. Bör ju räcka till att ta en dusch även för våra tonåringar.
Kan inte säga annat än :surprised::rofl::crysmile::p

Du kör aldrig exempelvis en vattenspridare kontinuerligt?

janwide
Alfredo Alfredo skrev:
Räcker 20 sekunder för att fylla toatanken?

Kan inte säga annat än :surprised::rofl::crysmile::p

Du kör aldrig exempelvis en vattenspridare kontinuerligt?
20 sek kan vara på gränsen för toan. När man har behov av mer vatten som till exempel för en vattenspridare eller att fylla en pool så finns det ett pausläge som man kan ställa på valfri tid.

janwide
Klockade toan på 25 sekunder :rofl:

Har funderat på vattenfelsbrytare men har inte lyckats lösa hur en ska fungera med droppbevattningen i växthuset. Jag skulle egentligen vilja att den fungerar tvärt om, släpper igenom droppar men stänger av om ett rör eller en vattenslang spricker.

janwide janwide skrev:
Kör 10 minuter så dom lär sig hushålla med vattnet.

• Haha
janwide
  • Laddar…
janwide janwide skrev:
Jag har precis installerat en vattenfelsbrytare, Leakomatic M3i. Funderar på hur jag ska ställa gränsväret för flödena.
Tänker mig något sånt här...
Vad har ni som haft är vattenfelsbrytare ett tag för erfarenheter?
På min f.d. arbetsplats var det många vattenläckor, ofta var det armerade plastslangar som sprang läck på natten, när någon hade glömt att stänga av ventilen till kylvattnet på kvällen. Nästa morgon rann vattnet genom flera våningsplan och det behövdes omfattande arbete för torkning av utrymmen och golv, med torkapparater i dussintals rum under flera månader. Och sedan upprepades misstaget i samma labb av samma gubbe. Chefen sa att kostnaden skulle dras av från hans lön den här gången. Jag fick en läckage-vakt installerad i mitt labb, för jag var livrädd för läckage.

janwide
T toolman77 skrev:
Har funderat på vattenfelsbrytare men har inte lyckats lösa hur en ska fungera med droppbevattningen i växthuset. Jag skulle egentligen vilja att den fungerar tvärt om, släpper igenom droppar men stänger av om ett rör eller en vattenslang spricker.
En variant är att du sätter en avtappning för droppbevattningen innan vattenfelsbrytaren.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.