se bild. På stommen skall det efter isolering och ångbroms på en gles innan skivor som (installationsfack). Skivorna planeras att liva rätt ok med mur/sockel sedan.
(Ena sidan 1.2m hög andra sidan endast ett lager Leca)
Skall putsa väggen/sockeln.
Men hur gör jag på toppen av lecan under skivorna?
Skall jag bara putsa där med?
Då det är lite hålrum i Lecan, lägger jag bara på typ ett hönsnät och putsar in eller behöver jag fylla/täcka dem mer?
Behöver jag akta att putsa mot syllen kanske? Tänker fukt? Syllpappen/syllisoleringen slutar ju i princip där syllen slutsr.
Eller göra till mer, någon plåt på toppen?
Vilket avstånd är rimligt mellan muren/sockeln och skivorna? Vill ju helst inte att det samlas massa smuts där emellan som är svårt att hålla efter.
Bilder?
(Ena sidan 1.2m hög andra sidan endast ett lager Leca)
Skall putsa väggen/sockeln.
Men hur gör jag på toppen av lecan under skivorna?
Skall jag bara putsa där med?
Då det är lite hålrum i Lecan, lägger jag bara på typ ett hönsnät och putsar in eller behöver jag fylla/täcka dem mer?
Behöver jag akta att putsa mot syllen kanske? Tänker fukt? Syllpappen/syllisoleringen slutar ju i princip där syllen slutsr.
Eller göra till mer, någon plåt på toppen?
Vilket avstånd är rimligt mellan muren/sockeln och skivorna? Vill ju helst inte att det samlas massa smuts där emellan som är svårt att hålla efter.
Bilder?
Jag satte en plåt likt ett överbleck som jag fäste i osb-skivan innan jag satte gips.
så du har ingen puts ovan utan lät OSB sluta någon cm innan lecan, sedan fäste du en plåt som sticker ut under gipsen? Ligger den dikt an lecan så det inte kommer in skit där?J Jarnis8000 skrev:
Bild?
W Wannabe-snickarn skrev:
Tack, snyggt. Så kör jag.J Jarnis8000 skrev:
Samma här. Nytt garage på befintlig platta men översta raden Leca är ny.
Nära med gipset. Något problem med fukt?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur ska hussockeln renoveras?
Grund & Markarbeten -
Varför har man byggt en innervägg i källaren mot gråstensmuren?
Byggnadsvård -
Hur mycket färg behöver jag få bort på sockeln?
Färg, Måla & Tapetsera -
Hur lagar jag grundsockeln vid hörnet på källartrappen på bästa sätt?
Grund & Markarbeten -
Vertikala sprickor i hussockeln
Grund & Markarbeten