Hur gör jag en svängd trappa i denna vinkel. Räknar med att första regeln är 60 cm ner från altanen. Längd på hö bild 102
Cm den andra vinkeln 113 cm.

• Altan med måttband, kofot och snickarvinkel. Jordigt område och stenar syns framför altanen, med gräs och buskar på sidorna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Altanen i trä med måttband och hammare, visar olika vinklar i ett snickeriprojekt. Bakgrunden har jord och en kruka med växt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S Sigvard52 skrev:
Hur gör jag en svängd trappa i denna vinkel. Räknar med att första regeln är 60 cm ner från altanen. Längd på hö bild 102
Cm den andra vinkeln 113 cm.
Hur avancerad vill du göra den ?
Du skulle ju kunna sätta en "platå" som första steg och sen en rak trappa (90 grader ut) från den.

Men här är en annan medlem som gjort en svängd trappa iaf
https://www.byggahus.se/forum/threads/att-bygga-en-svaengd-trappa.185462/

• Ledsen
swompa
  • Laddar…
Jag håller på att renovera en svängd trappa och har därför bytt en del som är svängd. Kanske kan jag hjälpa dig, men en varning, det är ett sjuhelvetes mätande med olika referenspunkter (laser), på och av montering, omsågning etc.

Till och börja med så behöver du visa hur du ska bygga trappan. t.ex. svängd åt vilket håll ? Höjdskillnad mallan altan och mark. En bra skiss är A och O och använd trappformeln när du tar ut mått och antal steg.

Redigerat:
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.