Hej! När jag flyttade in i min lägenhet insåg jag snabbt att min bänkskiva var värre än jag hade trott. Långt ifrån ser den inte så illa ut men när man kommer närmre ser man tydligt att den är betsad/målad/behandlad på något sätt. Detta har inte åldrats bra och stora flagor har dragits upp och bänkskivan ser minst sagt äcklig och kladdig ut. Min fråga är: Går det att lösa detta på egen hand? Bänkskivan ser ut att vara massiv och det hade varit väldigt ekonomiskt om jag kunde slipa ner den själv men är så rädd vad jag hittar under såsom brännmärken osv. Hoppas någon här har erfarenhet eller tips på lösningar!
Tack på förhand, Maja
Tack på förhand, Maja
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Västernorrland
· 11 692 inlägg
Ser ut som en träskiva någon har målat x antal gånger.........kanske inte det lämpligaste ytskiktet i ett kök. Går nog säkert att slipa fram trät och behandla på annat sätt.
Det jag misstänker också! Sambon fick höra idag av köksplanering att det antagligen är någon som lackerat flera gånger och dessutom med fel typ av lack! Synd när man har en så fin massiv träskiva!S Stefan1972 skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden