Jag har en Aqara kamera/hub och läckagelarm (och några fler funktioner) i en båt som ligger i sjön över vintern. Problemet är att eventuellt larm låter i "hubben" och jag får en notering/meddelande i appen men inget larm i mobilen. Oavsett var indikatorn/givaren sitter (båt eller bostad) så känns det viktigt att ett larm hörs i mobilen.

Mobilen har Android operativsystem (Sony Experia). Jag har köpt allt på Kjell & Co. men de kunde inte hjälpa mig i butiken. Frågan gick då vidare till deras support-tjänst, jag fick svar från dem med ett Youtube klipp som visar hur man får larm i hubben och ställer in olika ljud.... 😠 Dessutom var det för en annan (äldre?) drivrutin/version 😠😠

Är det någon som är hemma på/med Aqara systemet och kan lotsa mig fram så att det fungerar som jag önskar?

Aqara-kamera/hubb på en vit bakgrund som används i en båt för larmfunktioner, kopplad till en Android-enhet för mobilnotifieringar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Förpackning och Aqara vattenläckagesensor T1 med Zigbee 3.0-certifiering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

K
Jag har inte aquaras hubb. Men du får alltså inga tysta notifikationer i Android?

K knightjocke skrev:
Jag har inte aquaras hubb. Men du får alltså inga tysta notifikationer i Android?
Jag får ett tyst meddelande i appen som jag ser när jag öppnar appen, möjligen att jag ser den när jag öppnar telefonen, det var ett tag sedan jag testade den. Jag får INTE ett ljudlarm i telefonen och det är det viktiga.

Vem skulle godkänna ett inbrotts- brandlarm som bara syns på skärmen om man tittar på telefonen. Lika viktigt med ett vattenläckage-larm som låter i mobilen och inte bara ifrån huben.

K
V Vindö skrev:
Jag får ett tyst meddelande i appen som jag ser när jag öppnar appen, möjligen att jag ser den när jag öppnar telefonen, det var ett tag sedan jag testade den. Jag får INTE ett ljudlarm i telefonen och det är det viktiga.

Vem skulle godkänna ett inbrotts- brandlarm som bara syns på skärmen om man tittar på telefonen. Lika viktigt med ett vattenläckage-larm som låter i mobilen och inte bara ifrån huben.
Om det är tysta notifikationer så kan man sedan i Androids inställningar aktivera ljud med valfri signal. Det är så jag tänker

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.