Byggahus.se
Hej! Jag vill gärna ha följande toalettborste (se bild och https://www.bauhaus.se/toalettborste-sealskin-blend-37-3cm-terrazzo).

Problemet är att den är golvstående och jag vill ha den fäst på väggen. Hur kan man på enklaste, och givetvis på inte skitfult (pun intended) sätt ordna så att den blir väggfäst?

Tacksam för alla tips och tankar!

/ chrissly
 
  • Toalettpappershållare i terazzo-stil med svart handtag och bas, isolerad mot vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C chrissly skrev:
Hej! Jag vill gärna ha följande toalettborste (se bild och [länk]).

Problemet är att den är golvstående och jag vill ha den fäst på väggen. Hur kan man på enklaste, och givetvis på inte skitfult (pun intended) sätt ordna så att den blir väggfäst?

Tacksam för alla tips och tankar!

/ chrissly
Kolla diametern på hela hållaren. Ta ett dosborr i samma diameter.

Borra ett hål på i tex nåt limträ som är en rektangel som är lite bredare än diametern på ena hållet och lite smalare än diametern på det andra.

Du får då två bitar som du tar lite ”No More nails” eller liknande konstruktionslim på.
Klistra en upp och en nere på baksidan av borsten. Ta en klick till på respektive bit och tryck fast mot väggen! Voilà!

(Det är alltså kantbitarna på respektive sida som blir själva fästena du sitter mellan vägg och borsthållaren)
 
  • Abstrakt illustration: cirkel, kvadrat, vita linjer, på svart bakgrund, två blå figurer som liknar palmträd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Helena Lillarve
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.