15 708 läst ·
12 svar
16k läst
12 svar
hur bred altan?
tackar ...hmm, ja det är inte lätt det där...jag står och väger mellan 3,2 och 3,6...Hade nyss bestämt mig för 3,2. Men nu vet jag inte riktigt. Jag har en dubbeldörr mitt på , så den snor ju en del plats ...kanske att det lutar åt 3,6 iaf.
Efter ett par år tillsammans med vår altan, kan jag bara konstatera, att allt under 4,5 meters djup hade varit för litet. Vi behöver inte på något sätt trimma in placeringen av möblerna för att komma runt dem innanför staketet.
Som redan nämnts, stjäl en altandörr ganska mycket i djupled. Om du nu väljer mellan 3,2 och 3,6 så finns det inget alternativ enligt mig

Som redan nämnts, stjäl en altandörr ganska mycket i djupled. Om du nu väljer mellan 3,2 och 3,6 så finns det inget alternativ enligt mig

Det pratas mycket om storlek på altaner i trådarna här och generellt får alla rådet att bygga stort. En viktig parameter är ju att altanen ska få plats på tomten, vi bygger altan 2,5*6 meter, men det är för att tomten är liten. Den är ritad av en arkitekt och jag är övertygad om att vi kommer få plats. Storleken är inte allt...
Nej, helt rätt! Storleken är inte allt. Men jag har klurat fram och tillbaks och tror att det stämmer i mitt fall, att jag kommer att ångra om jag gör den för liten. Jag har plats och möjlighet...det ska vara ekonomin då som inte är lika stor...men men , det får gå.
Jag har ju tänkt att min ska bli klar till jag fyller 50 i slutet av augusti...Nu har jag vandrat runt och ritat, räknat och tänkt...så snart jag kan nu , så skrider jag till handling och inviger min nya jordborr 
Vi får väl se hur många det blir...jag har inte planerat nån dans på min altan och jag har ett sommarrum, (den tidigare numera inbyggda altanen =) i anslutning. Den är ca 20m2 och nybygget blir 22,5m2...sedan har jag även på långsidan , solsidan av huset en altan som är 2,5m bred...nog räcker det till 
Klicka här för att svara