har precis installerat en huawei sun2000 men får ingen kontakt med den via fusionhome appen. jag får upp inverten i appen men skriver jag in lösenordet som är standard så står den bara appen och tuggar. försöker hitta någon annan app men verkar helt omöjligt att hitta vilken app man skall använda sig av.
någon som har samma problem?

M MathiasLo skrev:
har precis installerat en huawei sun2000 men får ingen kontakt med den via fusionhome appen. jag får upp inverten i appen men skriver jag in lösenordet som är standard så står den bara appen och tuggar. försöker hitta någon annan app men verkar helt omöjligt att hitta vilken app man skall använda sig av.
någon som har samma problem?
Vad säger din elektriker?

Har du fått invertern registrerad o uppkopplad mot huaweis fusion solar eller har din installatör gjort det? Jag fixade det där själv och det var onödigt pilligt faktist, jag tror kag fick använda en äldre app för att konfa den o uppdatera innan jag fick igång den i den senaste nyaste appaen.

E EagleF1 skrev:
Har du fått invertern registrerad o uppkopplad mot huaweis fusion solar eller har din installatör gjort det? Jag fixade det där själv och det var onödigt pilligt faktist, jag tror kag fick använda en äldre app för att konfa den o uppdatera innan jag fick igång den i den senaste

Jag lyckas inte ansluta till invertern i fusion solar, jag ser invertern men när jag skriver in lösenordet 00000a så tuggar den bara tills den säger timeout. Nu hittar jag inte ens appen i Google play tänkte om det funkar att installera om appen har även testat med iphone men samma att den bara tuggar när man skrivit i lösenordet

• Gilla
Jokkis
  • Laddar…
Exakt samma skit jag hadde strul med, jag fick till det efter att ha uppgraderat fw på invertern men det var med en annan app huawei fusion home tror jag. Kolla det, jag hade bekymmer med att aktivera wifi dongel så jag fick ha den appen och koppla upp mig direkt mot invertern och skanna koden, den medelar att det finn ny fw och köra det. Tror det finns en hel del liknande ämnen på olika forum för även uppgradering av fw var strulig, men sen dess har invertern funkar klanderfritt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.