Hej!
I mitt fjärrvärme system sitter denna box. Trafon är glödhet och levererar inte ström till styrenheten Honeywell CM 737. Någon som har erfarenhet av reparation av denna box? Original reservdel kostar 5000kr + installation ca 2000kr, finns det andra alternativ ?
Begagnade ? Alla tips uppskattas för att lösa problemet. Mvh Johan

• Svart Honeywell strömbox till fjärrvärmesystemet som inte fungerar korrekt, fotograferad ovanifrån.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Transformatorbox från Spitznagel med märkningen "T7800 TUNGENGERÄT" och anslutna kablar. Boxen är delvis öppen och ligger på en tidning.
    Skapa konto
Tjena, har liknande problem. Vart tog du tag i reservdel? Jag får inte tag i en sån

A Alikandro skrev:
Tjena, har liknande problem. Vart tog du tag i reservdel? Jag får inte tag i en sån
Jag lyckades inte hitta komponenter så jag kunde laga den, fick bita i det sura äpplet och köpa ny box.

Johan Hallberg1 Johan Hallberg1 skrev:
Jag lyckades inte hitta komponenter så jag kunde laga den, fick bita i det sura äpplet och köpa ny box.
Okej, var någonstans köpte du en ny box? Jag kontaktade nämligen flera vvs installatören men ingen hittar en likadan hos grossister! Pris?

Johan Hallberg1 Johan Hallberg1 skrev:
Finns att köpa södertörns fjärrvärme

A Alikandro skrev:

• Svart rektangulär Honeywell gasmodul på vit bakgrund, märkt med serienummer RMCIEBV3KOMBIK från heizungsladen.se.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.